جلوگیری از چاقی دوران کرونا با کاهش دریافت موادغذایی پرکالری

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: تغذیه سالم در پیشگیری از کرونا حائز اهمیت است و در این دوران که فعالیت بدنی کاهش داشته و اغلب افراد دچار چاقی و اضافه وزن شده‌اند، باید از دریافت مواد غذایی پرکالری خودداری کنند.

مسعود دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ بسیار مهم است، اظهار کرد: برای کمک به حفظ سیستم ایمنی بدن داشتن برنامه غذایی متعادل، خواب کافی و مدیریت استرس توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مصرف روزانه میوه‌ها و سبزی‌ها و تأثیر آن بر تقویت سیستم ایمنی، ادامه داد: انواع میوه‌ها مانند پرتقال، نارنگی و سبزی‌هایی مثل هویج و انواع کلم‌ها جهت پیشگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ مفید و تأثیرگذار است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان در خصوص پرهیزهای غذایی در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹، تصریح کرد: مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها، انواع شیرینی‌ها، تنقلات شور و غذاهای چرب و سنگین، نوشیدنی‌های گازدار و یا آب میوه‌های صنعتی و غذاهای خام یا نیم پز توصیه نمی‌شود و نباید مصرف شوند.

وی اضافه کرد: از آن جایی که در شرایط فاصله گذاری اجتماعی و خانه نشینی، نگرانی‌ها از افزایش وزن و چاقی به دنبال کاهش فعالیت بدنی افزایش یافته، توصیه می‌شود عموم مردم جامعه نسبت به کاهش دریافت مواد پرکالری مانند نوشیدنی‌های شیرین، قند و شکر و غذاهای سرخ شده و همچنین داشتن فعالیت بدنی روزانه، توجه بیشتری داشته باشند.

کد خبر 468580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.