هشدار آتش نشانی رشت نسبت به ایمنی در برابر وزش باد گرم

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نسبت به ایمنی در برابر وزش باد گرم در رشت هشدار داد و گفت: نیروهای این سازمان در آماده باش کامل هستند.

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی وزش باد گرم، احتمال وقوع آتش سوزی و حوادث مختلف، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۴۰۲ نیروی ستادی و عملیاتی و ۸۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه در آماده باش کامل برای خدمات رسانی به شهروندان هستند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت افزود: شهروندان قبل از وزش باد شدید از محکم بودن حلب‌های شیروانی و سفال در پشت بام‌ها و مصالح ساختمان‌های اطمینان حاصل کرده و از قرار دادن اشیایی مانند گلدان و ظروف شیشه‌ای در لبه‌ی پنجره و بالکن ساختمان‌ها مشرف به معابر برای پیشگیری از سقوط احتمالی آنها و آسیب دیدگی خود و سایر شهروندان خودداری کنند.

مؤمنی تاکید کرد: در هنگام وزش باد گرم شهروندان با پرهیز از انداختن ته سیگار روشن در سطح جنگل‌ها، مراتع و حاشیه جاده‌ها، برای پاک سازی محوطه اطراف منازل خود از سوزاندن علفزارها و ضایعات خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت تاکید کرد: شهروندان و به ویژه حاشیه‌نشینان رشت هنگام وزش باد گرم از روشن کردن آتش در نزدیک اماکن مسکونی تجاری و دیواره‌های پوشیده از عایق "ایزوگام " جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش‌سوزی مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند.

گفتنی است؛ بر اساس هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان گیلان وزش باد گرم (شدید و خیلی شدید) از بامداد جمعه ۲۶ دی ماه آغاز و تا اواخر وقت همان روز در این استان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 468578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.