بیش از ۷۵۸ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های کردستان پرداخت شد

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: ۷۵۸ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال طی ۹ ماهه سال جاری از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا، حسین سجودی با اشاره به اینکه بخشی از مالیات وصول شده در هر استان در همان جا هزینه می‌شود، اظهار کرد: این مهم از طریق پرداخت عوارض وصولی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تحقق می‌یابد.

وی اضافه کرد: این اقدام علاوه بر کمک به تحقق عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی، در فرهنگ سازی مالیاتی هم بسیار تأثیرگذار است بنابراین برای آگاه‌سازی مردم باید اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه شهرداری سنندج ۱۸۵ میلیارد ریال، شهرداری سقز با ۷۴ میلیارد ریال، شهرداری مریوان با ۶۳ میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال و شهرداری بانه با ۵۰ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کردند.

سجودی یادآور شد: از این محل به شهرداری قروه ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، شهرداری بیجار ۲۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال، شهرداری دهگلان ۱۲ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریال، شهرداری دیواندره ۱۵ میلیارد و ۶۶۸ میلیون ریال، شهرداری سروآباد ۲ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال، و شهرداری کامیاران ۲۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: در این مدت بیش از ۲۶۸ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال هم به حساب سایر نقاط (شهرهای کوچک، روستاهای فاقد دهیاری و روستاهای دارای دهیاری) واریز شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 468546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.