انجام بیش از ۳ میلیون بازرسی از اصناف تا پایان آذرماه

بر اساس آمار منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه سه میلیون و ۱۹۰ هزار فقره بازرسی از صنوف مختلف انجام شده است.

به گزارش ایمنا، بر اساس آمار منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا پایان آذرماه امسال بیش از سه میلیون و ۱۹۰ هزار فقره بازرسی از صنف‌های مختلف انجام شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (سه میلیون و ۳۰ هزار فقره)، رشد ۵.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در حالی که از این تعداد در ۹ ماهه سال گذشته ۲۰۲ هزار فقره پرونده تشکیل شده بود، امسال این رقم به ۲۰۱ هزار پرونده کاهش یافت و افت پنج دهم درصدی نشان می‌دهد.

در ۹ ماهه سال ۹۸، حدود ۲۵۹ هزار فقره تخلف کشف شده که در مدت مشابه سال جاری این رقم به ۲۴۷ هزار فقره کاهش داشته است و نشان از کاهش ۴.۷ درصدی دارد.

تا پایان آذرماه امسال، از تعداد کل بازرسی‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۱۶ هزار فقره به شکایت‌های مردمی رسیدگی شده که این تعداد در سال گذشته ۱۲۷ هزار فقره بوده است و کاهش ۸.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، در هفته‌های پیشین، پنج کالا از جمله روغن‌خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، بررسی موجودی و قیمت، تعیین شد.

در نیمه نخست امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی‌ها قرار داشتند و طی هفته‌های متوالی نظارت شدیدی بر آن اعمال می‌شد.

ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ در ایران شیوع یافت و همسو با تعطیلی، محدودیت‌هایی را به دنبال داشت. اصناف در این مدت در چهار گروه شغلی تقسیم شدند و اصنافی که نیازهای روزمره شهروندان را تأمین می‌کنند در گروه نخست جای گرفته‌اند که اجازه فعالیت در مناطق قرمز را دارند. همچنین تغییراتی در دسته‌بندی‌های اصناف انجام شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 468539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.