مانور آمادگی لحظه صفر در اصفهان و ۸ استان معین برگزار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از برگزاری مانور آمادگی لحظه صفر شهرستان‌های استان اصفهان و هشت استان معین کشور در برابر حوادث طبیعی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مانور تمرینی آمادگی لحظه صفر امداد و نجات صبح امروز به صورت وبینار در مراکز فرماندهی حادثه هشت استان معین فارس، لرستان، قم، یزد، مرکزی، سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و سازمان‌های امداد و نجات و هلال احمر کشور در اصفهان برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان جانشین تهران در مدیریت بحران و معین استان‌های دیگر کشور است، استان‌های مجاور اصفهان نیز معین این استان در کمک رسانی به هنگام حوادث هستند از این رو امروز با برگزاری مانور آمادگی لحظه صفر یا بدون، اطلاع هشت استان مجاور را فعال کردیم تا توانایی و هماهنگی مدیریت بحران در عملیات امدادی حوادث طبیعی را ارزیابی کنیم.

شیشه فروش نقش هماهنگی در مدیریت بحران و بهره‌مندی از ظرفیت امدادی استان‌های کشور در زمان وقوع حوادث را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: استان اصفهان با ۱۲۰ هزار نیروی آموزش دیده امدادی در زمان‌های مختلف به استان‌های دیگر کمک رسانی کرده است که از جمله آنها می‌توان به سیل خوزستان و لرستان در بهار ۹۸، زلزله سرپل ذهاب، زلزله بم و حادثه لوله نفت چهارمحال و بختیاری اشاره کرد که اصفهان در همه این حوادث برای کمک رسانی نقش مؤثری داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از این رو مانور آمادگی لحظه صفر امروز با هدف ایجاد هماهنگی بین شهرستان‌های استان اصفهان و هشت استان معین کشور در برابر حوادث طبیعی برگزار شد.

استان اصفهان با فرونشست زمین و آلودگی هوا دست به گریبان است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان اصفهان جانشین تهران در مدیریت بحران و معین منطقه دو پایتخت است با هماهنگی‌های لازم مقرر شد که آن مناطق نیز معین استان اصفهان در امدادرسانی حوادث طبیعی باشند زیرا این استان هم در سال‌های اخیر با حوادث طبیعی مانند فرونشست زمین، آلودگی هوا، حریق و تصادفات جاده‌ای دست به گریبان بوده است.

شیشه فروش اظهار کرد: از سازمان هلال احمر کشور درخواست می‌کنیم یک فروند بالگرد دیگر به استان اصفهان اختصاص دهد؛ هم اکنون دو فروند بالگرد فوریت‌های پزشکی و هلال‌احمر در این استان مستقر است که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۸ مورد امدادرسانی هوایی انجام شده و ۵۴ نفر در حوادث نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۰ پد بالگرد در استان اصفهان ایجاد شده که ۲۰ پد بهره برداری شده است، یادآور شد: هموطنان با شماره‌گیری تلفن‌های ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی، ۱۲۵ آتش نشانی، ۱۹۴ حوادث شرکت گاز، ۱۲۱ حوادث برق، ۱۲۲ آب و فاضلاب و ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای حوادث را به تیم‌های امدادی فعال در زمینه مدیریت بحران اطلاع دهند.

کد خبر 468532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.