پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۵ دی

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۸۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش ایمنا، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۸۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ تومان رسید. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران معتقد است قیمت طلا به ثبات رسیده است. چنانچه انس جهانی طلا همین روال را داشته باشد، قیمت طلا نوسان چندانی ندارد و پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا امروز همین رویه را داشته باشد و قیمت طلا گران نمی‌شود.

در حالی که طلا در بازار جهانی طی روزهای گذشته مسیری به شدت نزولی را پی گرفته بود، در روز گذشته به لطف کاهش نسبی ارزش دلار آمریکا توانست جایگاه خود را حداقل به صورت موقتی در میانه کانال ۱۸۰۰ دلاری حفظ کند. هر اونس از این فلز ارزشمند در جریان روند نزولی خود در روزهای گذشته حتی تا سطوح پایینی این کانال یعنی تا مرز ۱۸۱۷ دلاری نیز پایین رفت، اما طی دو روز گذشته توانست از خطر نزول به کانال ۱۷۰۰ دلاری فعلاً فاصله بگیرد.

شاخص دلار آمریکا که یکی از بازیگران اصلی نوسان قیمت در بازار طلا است، در حالی که طی روندی صعودی به نزدیکی مرز ۹۱ واحدی هم رسیده بود، اما روز سه‌شنبه با سقوط ۴۱/ ۰ درصدی مجدداً به نزدیکی مرز ۹۰ واحدی بازگشت. از نظر کارشناسان همچنان چشم‌انداز قیمتی طلا در سال جاری میلادی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد.

در ادامه به بررسی عواملی پرداخته خواهد شد که همچنان چشم‌انداز طلا را جذاب باقی نگه می‌دارد؛ البته نباید فراموش کرد که عواملی همچون گسترش واکسیناسیون در سال ۲۰۲۱ و بهبود وضعیت اقتصاد جهانی و افزایش جذابیت بازار رمزارزها از عواملی است که می‌تواند مانع از پیشروی طلا در سال جاری شود.

با اینکه پیش‌بینی دقیق قیمتی به دور از دقت و واقعیت است، اما از برآیند نظرات تحلیلگران بازار جهانی می‌توان این‌طور استنباط کرد که احتمالاً زور عوامل صعودی امسال نیز بر عوامل نزولی بچربد.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 468527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.