راز کش آمدن پنیر پیتزا / روش طبخ یک پیتزای خانگی خوشمزه

همین که بحث پیتزا به میان می‌آید؛ پیتزایی به ذهن همه می‌رسد که با برداشتن هر برش حسابی کش می‌آید.

آشپزهای حرفه‌ای و رستوران‌های معروف همواره به کش آمدن پنیر پیتزاهای خود می‌بالند. اما راز کش آمدن پنیر پیتزا بسیار ساده است.

طبخ یک پیتزای خوشمزه و راز کش آمدن پنیر آن

اگرچه خوردن پیتزای بیرونی و یا در یک رستوران راحت‌تر است؛ اما درست کردن یک پیتزای خانگی قطعاً مزه متفاوت‌تری به شما می‌دهد. بوی خوش پیتزا و پنیر آب شده‌ای که حسابی کش آمده است.

اگر می‌خواهید یک چنین پیتزایی درست کنید؛ پس همین حالا دست به کار شوید. موادی که برای درست کردن پیتزا نیاز دارید را آماده کنید. راز کش آمدن پنیر پیتزا و درست کردن یک پیتزای خانگی خوشمزه را تا چند ثانیه دیگر کشف خواهید کرد.

انتخاب یک پنیر پیتزا با کیفیت مناسب

پنیر یکی از محصولات لبنی است که در سراسر دنیا به وفور استفاده می‌شود. به اندازه مناطق و شهرهایی که در دنیا وجود دارد؛ دستور تهیه پنیر هم وجود دارد. اما مشکل اینجاست که همه این پنیرها برای پیتزا مناسب نیستند.

راز اول کش آمدن پنیر پیتزا و درست کردن یک پیتزای خوشمزه خانگی این است که پنیر مناسبی انتخاب کنید.

هیچ چیز اندازه یک پنیر نرم و لاستیکی روی درست شدن پیتزای خوب و با پنیر کشسانی تأثیر گذار نیست.

خب بدون شک پنیر موزارلا اولین انتخابی است که معمولاً همه ما داریم اما توصیه می‌کنم این بار از پنیر گدا هم استفاده کنید. می‌توانید از پنیرهایی استفاده کنید که ترکیب گدا و موزارلا هستند و یا این که حتی می‌توانید در لایه بالایی پیتزا از ورقه‌های گدا یا پنیر گدای رنده شده استفاده کنید.

برند خوبی را انتخاب کنید

وقتی به خرید پنیر پیتزا می‌روید شاید در نگاه اول همه پنیرهای مخصوص پیتزا رنگ و بافت یکسانی داشته باشند و همین سبب می‌شود زیاد به برند پنیری که خریداری می‌کنید دقت نکنید.

یک برند معتبر تمام فوت و فن‌های درست کردن پنیر پیتزای مرغوب را بلد است. در نتیجه پنیری که دارید به خوشمزه‌تر شدن پیتزای شما کمک می‌کند. بنابراین دفعه بعد که می‌خواهید پنیر پیتزا خریداری کنید به برند آن هم دقت کنید.

از خمیر خانگی استفاده کنید

خمیرهای خانگی رطوبت و لطافت زیادی دارند و همین به خوشمزه‌تر شدن پیتزا و کش آمدن پنیر کمک می‌کند. راز دوم کش آمدن پنیر پیتزا این است که با اسپری آب سرد خیلی کم روی خمیر آب اسپری کنید و سپس سس خانگی و مقداری پنیر روی لایه اول پیتزا بریزید.

پنیر پیتزا یخ زده را فراموش کنید

می‌دانیم که پنیر پیتزا را باید در فریزر نگهداری کرد. اما هیچ چیز به اندازه یک پنیر یخ زده نمی‌تواند پیتزای شما را بدون حالت کشسانی کند. چند ساعت قبل از درست کردن پیتزا، پنیر آن را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید از حالت یخ‌زدگی خارج شود. بعد از آب شدن یخ پنیر پیتزا آن را بر روی خمیری که سس زده اید؛ بپاشید.

فر را حسابی داغ کنید

برای درست کردن یک پیتزای خوشمزه خانگی بهتر است فر را از قبل داغ کنید. برای این کار آن را در این مرحله که در حال آماده کردن مواد پیتزا هستید؛ انجام دهید. پس دست به کار شوید و فر را روی دمای ۲۷۵ درجه سانتی گراد بگذارید تا داغ شود.

کره و اسپری کردن آب یک ترفند حرفه‌ای

همین که مواد را روی پیتزا ریختید یک لایه پنیر گودا و یک لایه موزارلا و یا از پنیرهای رنده شده ترکیب این دو روی پیتزا بپاشید. در مرحله آخر مقداری کره روی پنیر رنده کنید تا پنیر درون فر مرطوب بماند و بهتر کش بیاید. همچنین فراموش نکنید با اسپری آب سرد دوباره پنیر سطح بالایی را اسپری کنید تا رطوبت بیشتری درون پنیر باقی بماند.

وقتی روی پنیر قهوه‌ای و یا زرد شد پنیر آماده است

در نهایت پیتزا را درون فر بگذارید و صبر کنید تا روی پنیر زرد و طلایی و یا به سمت قهوه‌ای شدن برود. حالا پیتزای خوشمزه شما آماده است. امیدوارم از آن حسابی لذت ببرید.

فرآورده‌های لبنی کالین

محصولات لبنی کالین انواع پنیرهای پیتزای خوشمزه و مرغوب را در اختیار دوست داران این پنیر خوشمزه قرار می‌دهد. دفعه بعدی که می‌خواهید پنیر پیتزا بخرید؛ کالین را انتخاب کنید و از حالت کشسانی و لطافت پنیر روی پیتزای خود حسابی لذت ببرید.

منبع : کالین www.calindairy.com

کد خبر 468526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم شهیدی ۰۹۱۱۷۲۷۱۴۵۵ IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    قیمتا مناسب