مقابله با ساخت ناهمگون در شهرکرد نیازمند وحدت‌رویه است

عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: به هماهنگی بیشتری میان دستگاه‌های متولی نیاز است تا با الزام رعایت ضوابط در زمینه ساخت و ساز، ناهمگونی بزرگی در شهر رخ ندهد.

فرهاد رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرکرد شهری رو به توسعه بوده و گرانی مسکن از جمله معضلات این شهر است.

وی ادامه داد: شهرکرد مهاجرپذیر است زیرا دارای آب و هوای خوبی است و از سایر استان‌ها مانند خوزستان تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد که این امر نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌های شهری است.

رئیسی تصریح کرد: اگر اشتباهات گذشته تکرار شود و در ساخت و ساز وحدت رویه نباشد باعث می‌شود شهر توسعه نامتوازن یابد و در ارتفاع و بدنه همگونی شکل نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید هنگام ساخت و سازها برخی ضوابط شهری حاکم بر صدور پروانه رعایت شود اما در حقیقت در لابه لای این ضوابط نکاتی وجود دارد که با هماهنگی نظام مهندسی با رعایت در ساخت و سازها مؤثر است.

عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد تاکید کرد: نظام مهندسی در تأسیسات معماری، سازه، ساختمان و مکانیک ساختمان نقش دارد و در عین حال شهرداری هم کار نظارت بر رعایت ضوابط ساخت و ساز در شهر و نظارت بر صدور پروانه‌ها را دارد.

رئیسی ادامه داد: بیشترین متولی اجرای قوانین شهرسازی، اداره مسکن و شهرسازی است و الگوهای ساخت و ساز شهری توسط این دستگاه اجرایی ارائه می‌شود بنابراین لازم است دستگاه‌های اجرایی در کنار هم اقدامات قانونی را پیش ببرند.

عضو شورای شهر شهرکرد ادامه داد: با توجه به گرانی زمین در این شهر مجبور هستیم به سمت قبول افزایش ساخت و سازهای دارای ارتفاع برویم و درعین حال پارکینگ و رعایت اصول ساخت و ساز مدنظر باشد.

وی اضافه کرد: به هماهنگی بیشتری میان دستگاه‌های متولی نیاز است تا با الزام رعایت ضوابط در زمینه ساخت و ساز ناهمگونی بزرگی در شهر رخ ندهد.

عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد تصریح کرد: در برخی قسمت‌های شهر کمبود پارکینگ‌های عمومی دیده می‌شود و جایی که پارکینگ حذف می‌شود باید پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه ایجاد شود مانند خیابان کاشانی که نیاز شدیدی دارد.

وی در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: یکی از کدهای درآمد شهرداری اخذ جرایم است هرچند جرایم همیشه رخ می‌دهد اما باید به سمتی برویم که درآمدزایی به غیر از این موارد نیز در شهرداری دنبال شود.

رئیسی اظهار کرد: گاهی حکم‌هایی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر می‌شود می‌تواند تبعات اجتماعی داشته باشد بنابراین نحوه صدور این احکام باید به وحدت رویه رسیده و به سمتی برود که وظایف اصلی آن شکل گرفته و تصمیمات به شکل قاطع انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد تصریح کرد: باید به گونه‌ای باشد که هیچ فردی سمت انجام تخلفات نرود و در نهایت شاهد به جان هم افتادن دو همسایه در یک کوچه از شهر نباشیم.

کد خبر 468517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.