راهکارهای افزایش ساخت و ساز در شهر

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: اگر ارائه ضمانت رفع نقص و تضمین ساخت برای ساختمان ‌های نوساز نهادینه شود یقینا کیفیت ساخت و ساز در کشور نیز ارتقا می ‌یابد و به نظر می‌ رسد این امر با توجه به عمر مفید خانه ‌ها در صنعت ساختمان ایران ضروری باشد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حسین نژاد در خصوص ضمانت رفع نقص ساختمان‌های ساخته شده در این کلان شهر، اظهار کرد: اکنون سازندگان ساختمانی ملزم به ارائه ضمانت نامه بر اساس دوره‌های تضمین شده در قراردادهای منعقد شده برای ساخت ساختمان‌های دولتی هستند که البته با اتمام این مدت، پیمانکار مسئولیت مشکلات ساختمان را نمی‌پذیرد.

وی افزود: اگر ارائه ضمانت و تضمین ساخت برای ساختمان‌های نوساز نهادینه شود یقیناً کیفیت ساخت و ساز در کشور نیز ارتقا می‌یابد و به نظر می‌رسد این امر با توجه به عمر مفید خانه‌ها در صنعت ساختمان ایران ضروری باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد تصریح کرد: ضمانت رفع نقص برای ساختمان‌ها، هزینه‌های ساخت و ساز را افزایش می‌دهد؛ بنابراین باید وزارت راه و شهرسازی و دولت حمایت‌ها و مشوق‌هایی را برای ساختمان سازی در نظر بگیرند؛ چرا که اگر در این راه تنها نقطه هدف بدون فرآیندهای لازم برای دستیابی به آن دیده شود یقیناً همه از آن پیروی نخواهند کرد و اغلب پیمانکاران از پذیرش این امر سر باز می‌زنند.

وی در رابطه با ضمانت‌های موجود برای ساختمان‌های بخش خصوصی، تاکید کرد: این ضمانت نامه برای بخش خصوصی نیز وجود دارد، اما صنعت بیمه باید برای ضمانت طولانی مدت نهادینه شود.

کد خبر 468516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.