طلب ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم از محل وصول جرایم رانندگی

شهردار قم با اشاره به پرداخت نشدن سهم ۲۰۷ میلیارد تومانی شهرداری از جرایم رانندگی، اظهار کرد: شکایتی در این زمینه به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به سهم ۲۰۷ میلیارد تومانی شهرداری قم از جرایم رانندگی در پنج سال گذشته، اظهار کرد: تاکنون کمتر از هفت میلیارد تومان از این سهم پرداخت شده است.

وی افزود: این سهم قانونی شهرداری‌ها از جرایم رانندگی در نشست مجازی اخیر شهرداران کلانشهرها نیز مطرح و مقرّر شد دریافت این سهم در سال ۱۴۰۰ به شکل جدی پیش بینی و پیگیری شود.

شهردار قم ادامه داد: متأسفانه عدم پرداخت این سهم قانونی شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی سبب شد تا شکایتی در همین موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارجاع شود.

همچنین «روح الله امر اللهی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز درباره این موضوع خاطرنشان کرد: سهم قانونی شهرداری‌ها از جرایم راهنمایی و رانندگی باید به شکل کامل پرداخت و هزینه کرد آن نیز به صورت شفاف گزارش شود.

وی با انتقاد از خودسانسوری برخی مسئولان درباره این موضوع گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم، این سهم قانونی در سه سال اخیر پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تصریح کرد: این سهم شهرداری‌ها در حقیقت یکی از حقوق عامه مردم است که باید پیگیری و دنبال شود.

کد خبر 468506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.