۶۲ مرکز انباشت پسماند خشک در کرج تعطیل شد

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: ۶۲ مرکز جمع آوری و انباشت پسماندهای خشک به دلیل رعایت نکردن اصول زیست محیطی و تخلفات دیگر با حکم قضایی در این کلانشهر تعطیل شدند.

به گزارش ایمنا، محمد مسیبی اظهار کرد: این مراکز طی ماه‌های اخیر در اجرای طرح ساماندهی مراکز جمع‌آوری و نگهداری پسماند خشک بسته شدند که ۱۲ واحد آنها توانستند مجوز فک پلمب دریافت کنند.

وی افزود: یکی از این مراکز دو روز پیش با حکم قضائی در منطقه باغستان کرج تعطیل شد و تعدادی کودک کار در این مکان تحویل بهزیستی استان البرز شدند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ادامه داد: از آنجا که تاکنون جمع‌آوری پسماندهای خشک توسط یک شرکت پیمانکاری در کرج انجام می‌شد، مشکلاتی در نحوه جمع‌آوری و مدیریت این نوع پسماندها داشتیم که در این زمینه تصمیم لازم برای تغییر در جمع‌آوری پسماندهای خشک گرفته شده است.

مسیبی گفت: بر همین اساس به زودی جمع‌آوری و تفکیک پسماندهای خشک کرج به چهار شرکت پیمانکاری با در نظر گرفتن شرایط مناسب مانند استفاده از تجهیزات به روز و نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی به زودی یک هزار چرخ یا گاری در کرج جمع‌آوری و به ضایعات تبدیل می‌شود و فقط در هر منطقه شهری کرج بین ۲۰ تا ۲۵ گاری مناسب و دارای رنگ خاص خود و مجهز به دستگاه «جی پی اس» با نیروی انسانی آموزش دیده فعال می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: برنامه‌های مناسبی برای ساماندهی پسماندهای خشک پیش بینی شده که گسترش فرهنگ سازی برای افزایش مشارکت مردم در تفکیک پسماندهای خشک در مبدا و توزیع کیسه‌های ویژه جمع‌آوری این گونه پسماندها بین شهروندان را از مهمترین اقدامات است.

وی با اشاره به موضوع ازدیاد زباله گردی در کرج گفت: اکنون قرارداد پیمانکار جمع‌آوری پسماندهای خشک به اتمام رسیده و این امر سبب شده تا برخی افراد به زباله گردی روی بیاورند؛ البته در طول دو هفته گذشته حدود یک هزار چرخ پسماند در سطح مناطق ده‌گانه شهرداری کرج جمع‌آوری شده است.

مسیبی اظهار کرد: برای مدیریت بهتر جمع‌آوری پسماندهای خشک کرج از مراجع قضائی نیز مجوز لازم اخذ خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: مدیریت شهری کرج در زمینه تخلفات مراکز جمع‌آوری زباله حکم قضائی برای بازداشت ۱۲ نفر متخلف دریافت کرده که برای پیشگیری از انتقال بیماری‌ها، آموزشگرهای بهداشتی در سطح مناطق ده‌گانه شهرداری کرج فعال می‌شود و بر نحوه جمع‌آوری پسماندهای خشک نظارت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: از مجموع کل زباله‌های جمع‌آوری شده روزانه در کرج، ۱۵ درصد آن پسماند خشک بوده که پنج درصد قابل بازیافت است.

منبع: ایرنا

کد خبر 468503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.