توسعه خدمات دوچرخه‌سواری در فنلاند

دولت فنلاند از تلاش‌های بیشتر خود برای افزایش خدمات دوچرخه‌سواری به کاربران هلسینکی، پایتخت این کشور خبر داده‌ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی گزارشات اخیر مقامات رسمی هلسینکی مبنی بر افزایش خدمات دوچرخه‌سواری به زودی افراد بیشتری به سمت استفاده از این نوع وسیله حمل و نقل پاک روی خواهند آورد. در واقع در فصل جدید قرار است خدمات دوچرخه‌سواری به طور گسترده‌تری سراسر پایتخت فنلاند را در بر گیرد تا در نتیجه، این روش حمل و نقل به رویکردی پایدار در بین ساکنان این شهر تبدیل شود.

 بدیهی است که کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل موتوری و جایگزین کردن آن‌ها با دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی، نه تنها مزایای بسیاری برای شهرها دارد، بلکه انسان‌ها را به سمت داشتن سبک زندگی سالم سوق می‌دهد. به خصوص در دوران کرونا که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مردم به یک ترس واقعی تبدیل شده است و از سوی دیگر تمام شهروندان از خودروی شخصی بهره‌مند نیستند، دوچرخه‌سواری یکی از بهترین راهکارها برای تردد ایمن مردم محسوب می‌شود. در همین راستا، مقامات پایتخت در نظر دارند زمینه را برای ترویج بیشتر خدمات خود در این خصوص فراهم کرده و آینده‌ای پایدار برای شهر به ارمغان آورند.

شهردار هلسینکی برای رسیدن به هدف فوق در نظر دارد تعداد ۱۰۵ ایستگاه دوچرخه احداث کند و ۱۰۵۰ دوچرخه اشتراکی جدید را در اختیار مردم سراسر شهر قرار دهد. در نتیجه این اقدام افرادی که از توانایی مالی کافی برای تهیه دوچرخه برخوردار نیستند می‌توانند همچون سایرین از مزایای حمل و نقل پاک بهره برند و از ترس آلوده شدن به ویروس کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی خود را نجات دهند.

البته جالب است بدانید که خدمات فوق به طور رایگان در اختیار مردم قرار نخواهد گرفت، با این حال ساکنان پایتخت می‌توانند با صرف حداقل هزینه، از دوچرخه‌های اشتراکی و دیگر خدمات مربوطه استفاده کنند. مبلغی که شهروندان هلسینکی در قبال استفاده از خدمات دوچرخه‌سواری شهر پرداخت خواهند کرد برای جبران بخشی از هزینه‌های مصرفی برای افزایش خدمات فوق به شهرداری تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 468501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.