مهمترین چالش اصولگرایان در انتخابات تعدد کاندیداها است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مهمترین چالش اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰، تعدد کاندیداها در عرصه انتخابات است؛ زیرا با توجه به نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی، همه احساس پیروزی دارند و می‌خواهند در کارزار انتخاباتی شرکت کنند.

تورج حاجی رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد چالش‌های اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: به نظر می‌رسد چالش اصلی هر دو جناح سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انتخاب یک چهره کارآمد، قوی و مقبول است؛ زیرا ممکن است در هر دو جناح چهره‌هایی حضور داشته باشند که هیچکدام از این پارامترها را نداشته باشند.

وی افزود: بهتر است جریان‌های سیاسی برای حضور در عرصه انتخابات دنبال کاندیداتوری افراد بی‌تجربه نروند؛ زیرا نتیجه انتخابات‌های گذشته ثابت کرده معلوم نیست در آینده چه عملکردی خواهند داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: مهمترین چالش اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰، تعدد نامزدها در عرصه انتخابات است؛ زیرا با توجه به نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی، همه احساس پیروزی دارند و می‌خواهند در این کارزار شرکت کنند.

حاجی رحیمیان اضافه کرد: چالش دیگر اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، حضور افراد مؤثر در نظام انتخابات است که به واسطه جایگاه مهمی که در نظام دارند، قوای دیگر را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

وی تصریح کرد: با توجه به نتایج انتخابات‌های گذشته، تعدد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری نتیجه مطلوبی برای یک جریان سیاسی نخواهد داشت همانگونه که در برخی انتخابات‌های گذشته، افراد منتخب گزینه‌های اصلی جریان‌های سیاسی کشور در انتخابات نبودند و تنها به دلیل تعدد کاندیدا در انتخابات مجبور به توافق بر سر آنها شدند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: اگر برخی چهره‌های مطرح و قوی به عنوان کاندیدای واحد انتخاب شوند، قطعاً بر سر آن اجماع می‌شود، اما حضور برخی چهره‌ها ممکن است تفرقه‌ها در این جناح را بیشتر کند و طیف‌هایی مانند جریان پایداری نیز از چهره‌های مورد نظر خود حمایت خواهند کرد.

حاجی رحیمیان خاطرنشان کرد: در صورتی که جناح‌های سیاسی کشور راضی به حمایت از حضور جوانان در عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شوند، صف کاندیداها محدودتر خواهد شد.

کد خبر 468492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.