تجمع اعتراضی پیمانکاران شهرداری زنجان و پاسخ شورا

پس از تجمع پیمانکاران شهرداری زنجان مقابل ساختمان محل برگزاری جلسات شورا، این قول داده شده تا مطالبات این پیمانکاران حداکثر تا پایان سال به‌طور کامل پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جریان جلسه هفته جاری شورای شهر زنجان، پیمانکاران مناطق چهارگانه شهرداری با تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر و شعارهای پی در پی نظم جلسه شورا را برهم زدند.

آن‌ها به دلیل پرداخت نشدن مطالبات امسال و سال گذشته خود، خواستار رسیدگی اعضای شورا به وضعیتشان بودند هرچند که این قبیل تجمع‌ها در گذشته مقابل استانداری نیز رخ داده بود که برای پیمانکاران زنجانی نتیجه‌ای نداشت.

انگیزه‌ای برای ادامه همکاری با شهرداری وجود ندارد

یکی از این پیمانکاران که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایمنا می‌گوید: برخی از پیمانکاران بیش از یک سال است که از شهرداری طلبکار هستند و بسیاری با شرایط موجود اصلاً با شهرداری کار نمی‌کنند زیرا وضعیت درآمدی شهرداری مطلوب نیست و حتی توان پرداخت حقوق و مزایای کارمندان خود را هم ندارد.

این پیمانکار عمرانی با بیان اینکه برخی از پیمانکاران از گذشته با شهرداری کار می‌کنند و به ناچار با همان روند ادامه کار می‌دهند، اظهار می‌کند: پیمانکارانی که در حوزه جدول و آسفالت هستند بیشترین آسیب را در این روزهایی که تورم بیداد می‌کند، دیده‌اند.

او می‌گوید: برخی از پیمانکاران حتی بعد از گذشت هفت یا هشت ماه از شهرداری طلبکار هستند درحالی که پیمانکاری که با گذشت یک سال به پول خود می‌رسد نه تنها سود نکرده است بلکه ضرر هم می‌کند.

این پیمانکار شهرداری تاکید می‌کند: انگیزه‌ای برای ادامه همکاری با شهرداری در بین پیمانکاران حوزه عمرانی دیده نمی‌شود.

طلب پیمانکاران تا پایان سال پرداخت می‌شود

اظهارات این پیمانکار شهرداری در حالی مطرح می‌شود که رزاق محمدی رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر زنجان با بیان اینکه پیمانکاران مناطق چهارگانه شهرداری حق دارند که برای دستیابی به حقوقشان اعتراض کنند به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در جلسه‌ای که با معاون اقتصادی شهرداری زنجان داشتیم قرار شد تا پیمانکارانی که کمتر از ۳۰ میلیون تومان از شهرداری طلب دارند تا چند روز دیگر مطالبات خود را دریافت کنند و پیمانکارانی که طلب آنها بیشتر از این میزان است تا پایان ماه یا تا پایان سال با آن‌ها تسویه حساب شود.

محمدی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ پیمانکار عمرانی در شهرداری زنجان فعالیت دارند می‌گوید: مشکلات برخی از پیمانکاران در خصوص بیمه بود و این افراد حتی حداقل‌ها را هم دریافت نکرده‌اند و علاوه بر پرداخت دارایی‌های خود، شرکت‌های بیمه ماشین آلات آنها را نیز توقیف کرده‌اند.

دیون ۵۵ میلیارد تومانی شهرداری

محمدی با بیان اینکه برخی از پیمانکاران از نحوه برخورد و پیگیری نشدن مطالبات خود توسط مدیران مناطق شکایت داشتند اظهار می‌کند: پیمانکاران بازوان پرتوان مدیریت شهری هستند و مدیران مناطق باید در جهت رفع مشکلات آنان پیش قدم باشند.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه اگر طلب پیمانکاران تا پایان سال پرداخت نشود جز دیون محسوب می‌شود، اضافه می‌کند: امسال ۵۵ میلیارد تومان دیون مصوب شد که مطالبات دو سال گذشته بود. بدهی مناطق چهارگانه شهرداری زنجان در سال ۹۸ و ۹۹ به پیمانکاران ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر 468490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.