آغاز ساماندهی حمام تاریخی عدل مشگین شهر

شهردار مشگین شهر از آغاز ساماندهی حمام تاریخی عدل این شهر توسط شهرداری خبر داد.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمام تاریخی عدل مشگین شهر یکی از بناهای تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار است که در بخش مرکزی و داخل شهر شده است و در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۳۸۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به تخریب بخش‌هایی از این حمام تاریخی، در وضعیت نامناسبی دارد و در حال حاضر به محل تجمع معتادان و کارتن خواب‌ها تبدیل شده و سیمای بصری نازیبایی شهر بخشیده است.

شهردار مشگین شهر افزود: شهرداری در راستای احیای این بنای تاریخی و رفع دغدغه شهروندان با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان، ساماندهی و تملک آن را در دستور کار قرار داده است.

رحمت انوری آذر عنوان کرد: شهرداری پس از تملک و پاکسازی این بنا آن را برای مرمت و بازسازی در اختیار میراث فرهنگی قرار خواهد داد تا به عنوان بنای تاریخی در معرض بازدید عموم شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعددی همچون محوطه تاریخی شهرداری با قدمت هفت هزارساله، قلعه قهقهه، بقعه شیخ حیدر و ده‌ها آثار باستانی دیگر در این شهرستان واقع شده است.

کد خبر 468482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.