بهترین‌های CES ۲۰۲۱؛ از گوشی رول شونده ال جی تا ماسک بلوتوثی

گجت‌های جالبی که در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ معرفی شدند شامل پهپاد Airpeak سونی، گوشی رول شونده ال جی، ربات Bot Handy سامسونگ و ماسک بلوتوثی Maskfone می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت‌های مختلف فناوری هر سال در نمایشگاه CES محصولات جدید خود را معرفی می‌کنند. نمایشگاه CES ۲۰۲۱ امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت آنلاین برگزار شد. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از محصولات جالب این نمایشگاه می‌پردزایم:

پهپاد Airpeak سونی

شرکت سونی در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ از هواگرد بدون سرنشین خود به نام Airpeak رونمایی کرد. این پهپاد به منظور انجام فیلمبرداری حرفه‌ای تولید شده است و در بهار سال جاری به بازار عرضه می‌شود. این محصول دارای یک بدنه مرکزی مستطیل شکل به همراه یک گیمبال (Gimbal) است. پس از پرواز کردن پهپاد، پایه‌های آن به سمت بالا جمع می‌شود تا دوربین بتواند ۳۶۰ درجه بچرخد. گجت ذکر شده به دوربین‌های شرکت سونی مجهز است و از هوش مصنوعی بهره می‌برد. این مدل پهپاد می‌تواند رقیب سرسختی برای محصولات Parrot ،DJI و Skydio باشد.

گوشی رول شونده ال جی

شرکت ال جی اخیراً از گوشی رول شونده خود تحت عنوان LG Rollable را رونمایی کرد. این گوشی هوشمند بر خلاف گلکسی زد فولد ۲ که دارای نمایشگر داخلی و بیرونی بود، تنها از یک نمایشگر بهره می‌برد که ابتدا شبیه به یک گوشی عادی به نظر می‌رسد، اما پس از باز شدن به یک تبلت کوچک تبدیل می‌شود. از آنجایی که گوشی رول شونده ال جی از فناوری متفاوت و جدیدی بهره مند است، با مشکل چین خوردگی مواجه نمی‌شود. زمانی که گوشی هوشمند LG Rollable در حالت افقی قرار گیرد، قسمت پایین گوشی ثابت باقی می‌ماند و قسمت بالای آن حرکت کرده و باز و بسته می‌شود. به نظر می‌رسد این مدل گوشی می‌تواند رقیبی برای دیگر گوشی‌های هوشمند تاشو باشد.

ربات Bot Handy سامسونگ

شرکت سامسونگ از رباتی هوشمند برای انجام دادن امور منزل رونمایی کرده است. این ربات که Bot Handy نام دارد، به هوش مصنوعی پیشرفته و یک دوربین مجهز است و اجسام را از نظر اندازه، شکل و وزن تشخیص می‌دهد. این ربات قادر است ماشین ظرفشویی یا لباسشویی را پر کند، میز غذا را بچیند، نوشیدنی افراد را داخل لیوان بریزد یا حتی برای آن‌ها نوشیدنی بیاورد. این ربات سامسونگ دارای یک بازو با سه لولا است. بنابراین عملکردی شبیه دست انسان دارد و می‌تواند به راحتی اشیاء مختلف را بردارد. این گجت بر روی یک پایه غلتک مانند به حرکت در می‌آید و به آسانی در نقاط مختلف منزل جا به جا می‌شود. علاوه بر این ربات Bot Handy می‌تواند خود را بالا ببرد تا به اشیایی که در ارتفاعات بلندتر قرار دارند، دسترسی پیدا کند. هنوز اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه این محصول و قیمت آن مشخص نیست.

ماسک بلوتوثی Maskfone

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، شرکت‌های فناوری به فکر تولید محصولاتی برای آسان‌تر کردن این شرایط افتاده‌اند. ماسک بلوتوثی Maskfone که محصول شرکت بیناتون است، امکان برقراری مکالمه با کیفیت از پشت ماسک را برای کاربران فراهم می‌کند. این نوع ماسک قابل شستشو بوده و در حقیقت ترکیبی از ماسک N۹۵ و یک هدست بلوتوث است که امکان برقراری تماس را بدون درآوردن ماسک فراهم کرده است. ایربادها از طریق گیره‌های کابلی به دو طرف ماسک متصل شده‌اند و کاربران می‌توانند با فشار دادن دکمه‌های تعبیه شده روی ماسک، صدا را پخش، متوقف یا کم و زیاد کنند. محصول ذکر شده با دستیار صوتی آمازون و سیری سازگار است. شرکت تولید کننده ادعا کرده است که این ماسک بلوتوثی به مدت ۱۲ ساعت شارژدهی دارد، سپس کاربران به منظور استفاده مجدد باید آن را شارژ کنند. این محصول با قیمت ۱۵۰ دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. شرکت بیناتون تنها شرکتی نبود که در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ از محصولات مرتبط با کووید -۱۹ رونمایی کرد. شرکت ال جی نیز در این رویداد چندین نوع ماسک، تصفیه کننده‌های سبک و قابل حمل و یخچال‌های مجهز به تصفیه کننده آب را پیش روی علاقه‌مندان قرار داد.

کد خبر 468473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.