حمایت نمایندگان مجلس از سوزاندن مازوت

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

مازوت اگر بد است چرا کشورهای دیگر از ما می‌خرند؟

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران به موضوع سوزاندن مازوت اشاره کرد و گفت: باید در تابستان هم گاز مایع و هم مازوت ذخیره می‌شد و حالا سوزاندن مازوت چیز بدی نیست و می‌توانند آن را به نیروگاه‌هایی که خارج از شهر است منتقل کنند

او ادامه داد: مشکل اینجاست که همه اظهار نظر می‌کنند یعنی مثلاً رئیس سازمان محیط زیست فقط می‌گوید محیط زیست آلوده می‌شود. اگر مازوت بد بود، چرا کشورهای دیگر از ما می‌خرند و برق تولید می‌کنند.

او در یک برنامه تلویزیونی با انتقاد از برخی اظهارنظرها گفت: کشورهای دیگر مازوت می‌سوزانند. خریداران ما هم مشخص اند و وزارت نفت می‌تواند اعلام کند که کدام کشورها از ما مازوت می خرند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به آمریکایی‌ها؛ زمان آن است که بدهی‌تان به ایران را بپردازید

امیر دریادار حسین خانزادی روز چهارشنبه در آئین الحاق ناو موشک انداز زره و ناوبندر بالگردبر مکران به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: سواحل مکران و دریای عمان امروز شاهد خلق حماسه‌ای از جنس استقلال و خودکفایی است که طعنه به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی زده است.

وی اظهار داشت: طراحان، صنعتگران، کارخانجات، متخصصان، فرماندهان، مدیران و ستادهای نیروی دریایی در رده‌های مختلف همگی اهتمام ویژه‌ای را پای کار آورده‌اند تا امروز طعم شیرین خودکفایی و تداوم امنیت بومی را در این خطه ارزشمند از سواحل ایران اسلامی که دروازه طلایی ارتباط تمدن ایرانی و اسلامی با دریاها و جهان است را با تمام وجود احساس کنیم و این اراده ملی را که تاکید بر صلح و امنیت پایدار مقتدرانه دارد به منطقه و جهان عرضه کنیم.

دریادار خانزادی افزود: ناو موشک انداز زره شناوری چابک و پرتوان است که حاصل تلاش شبانه‌روزی و پرفشار مهندسان و صنعتگران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مجموعه فرماندهی ساخت شناوری و کارخانجات نداجا و حمایت و همراهی مجموعه عظیم وابسته به وزارت دفاع و همه مراکز علمی و صنعتی و دانشگاهی ایران عزیز است که امروز به منصه ظهور رسیده و آماده است به مأموریت گشت دریایی اعزام شود و مظهر تحکیم امنیت در دریا باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هدایت و راهبری این آرایه پیچیده دفاعی به دست فرزندان و سربازان ولایت از نسل انقلاب بوده است، عنوان کرد: ناوبندر بالگردبر مکران مظهر هوش و ذکاوت جوانان ایرانی است که قادر است از هر امکان و ظرفیتی توانایی‌هایی نو و ارزشمند بیافریند.

امیر خانزادی ادامه داد: این ناو بندر ظرفیت عظیمی است که دست بلند ملت ایران را در دریاهای آزاد امتداد می‌بخشد و نظم و امنیت بیشتر را با توسعه قدرت دریایی ایران اسلامی به اقیانوس‌ها، به ارمغان خواهد آورد.

وی تصریح کرد: دشمنان و یاوه گویانی که به تحریم‌های مضحک متوسل شده‌اند بدانند ایران و اراده ایرانی قابل متوقف کردن نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: اطمینان داریم که زمان افول استکبار جهانی فرا رسیده است و موقع آن است که استکبار و ایادی سرسپرده‌اش بدهی شأن را به ایران و ایرانی بپردازند که نشانه‌های آن در عمق سرزمین استکبار جهانی نمایان شده و هیمنه دروغین‌شان در حال فرو ریختن است.

تعهد در برابر تعهد رویکرد اصلی ایران در برجام است

ابوالفضل عمویی در خصوص بازگشت آمریکا به برجام اظهار کرد: رویکرد ما مبتنی بر واقع‌بینی است و خواسته خود را به روشنی بیان می‌کنیم که همانا لغو تحریم‌ها است و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، سیاست‌های خود را اعلام خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی بایدن گفت: اظهارات اخیر «جیک سالیوان» (مشاورامنیت ملی رئیس جمهور منتخب آمریکا) در یک برنامه تلویزیونی، نوعی زیاده‌خواهی بود مبنی بر اینکه آمریکا به تعهدهای خود بازمی‌گردد اما باید مذاکرات موشکی در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه موضوع موشکی ایران و به طور کلی برنامه دفاعی ایران، موضوعی مستقل و مبتنی بر نیازهای داخلی کشور است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه حساسی واقع شده و یک تجربه منفی را در سال‌های دفاع مقدس هم دارد و مشاهده کردیم که کشورهای زیادی در حمایت از رژیم صدام علیه جمهوری اسلامی جنگیدند و ما فقط مبتنی به داشته‌های خود مقابل دشمنان ایستادیم.

عمویی با تاکید بر نقش برنامه موشکی در عرصه بازدارندگی گفت: هدف از افزایش توان موشکی این است که فردی این ذهنیت غلط را به خود راه ندهد که به خاک ایران چشم طمع داشته باشد. بر همین اساس دکترین دفاعی و موشکی کشور به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: طرف مقابل برنامه دفاعی خود را مبتنی بر مداخله در منطقه پیاده کرده و اتفاقاً برنامه‌های آنها ازجمله فروش سلاح به کشورهای منطقه سبب بی‌ثباتی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، یادآور شد: این قانون در مراحل مختلفی مورد توجه قرار گرفته است و در مرحله نخست احیای غنی‌سازی ۲۰ درصد در راکتور تحقیقاتی تهران است که اخیراً به نام شهید «محسن فخری‌زاده» مزین شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای این بند از قانون برای غنی‌سازی ۲۰ درصد در مسیر برنامه صلح آمیز برای تأمین نیازهای پزشکی و داروهایی بیماران سرطانی است و محصول آن برای رادیو داروها ذخیره خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس هدف اصلی قانون اقدام راهبردی مجلس را لغو تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: مجلس به طور جدی پیگیر لغو تحریم‌هاست و باید مشخص شود طرف خارجی در لغو تحریم‌ها چقدر جدی است. زیرا لفاظی‌ها و بیانیه‌های طرف مقابل برای ما کفایت نمی‌کند و باید اقدام عملی برای لغو تحریم‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: در صورتی که طرف مقابل لغو تحریم‌ها را به درستی و واقعی انجام دهد، جمهوری اسلامی نیز به تعهدات خود در چارچوب‌های تعیین شده باز خواهد گشت. البته با دقت مراقبت می‌شود که زیاده‌خواهی از طرف مقابل صورت نگیرد و فقط منطق تعهد در برابر تعهد را می‌پذیریم و تعهد در مقابل بیانیه، امضا یا سند منطقی نیست.

مجازات توهین‌کنندگان به قومیت‌ها، ادیان و مذاهب اسلامی مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه، ایرادات شورای طرح نگهبان در طرح الحاق دو ماده به کتاب مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) را رفع و تصویب کردند.

طبق اصلاح صورت گرفته ماده ۴۷۰ مکرر الحاقی موضوع ماده یک به شرح زیر اصلاح شد: هرکس با قصد ایجاد خشونت یا تحریک در جامعه یا با عمل به وقوع آن به قومیت‌های ایرانی یا ادیان یا مذاهب اسلامی مصوب قانون اساسی توهین کند چنانچه مشمول حد نباشد و منجر به خشونت و تنش نشده باشد به حبس و جزای نقدی درجه ۵ یا یکی از آن دو محکوم و در غیر این صورت به حبس و جزای نقدی درجه ۶ یا یکی از آن دو محکوم می‌شود.

همچنین نمایندگان ماده ۵۰۰ مکرر این طرح را اصلاح کردند که بر اساس آن متن زیر به انتهای تبصره ۳ ماده ۵۰۰ مکرر الحاقی به موضوع ماده دو مصوبه الحاق می‌شود:

و یا چنانچه مشخص شود مجرم نسبت به دیگری عین حال دارد و اموال استفاده شده از ارتکاب جرم متعلق به خود او است و ناشی از جرم نیست، اموال وی معادل ارزش دین آن به طلبکار یا طلبکاران مسترد و مجرم معادل ارزش اموال ثبت شده به جزای نقدی محکوم می‌شود.

کد خبر 468464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.