تلاش می‌کنیم، خاموشی‌ برنامه‌ریزی‌ شده نداشته باشیم

سخنگوی صنعت برق گفت: تمام تلاشمان این است که خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم و اگر قطعی برق قابل برنامه‌ریزی باشد از قبل اطلاع رسانی می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه دیروز ۹۸.۵ درصد میزان مصرف انرژی در کشور تأمین شد، گفت: امکان تأمین ۱.۵ درصد میزان مصرف انرژی در کشور وجود نداشت.

وی افزود: به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه‌ها، خاموشی‌های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در تهران حدود ۷ منطقه خاموشی را تجربه کرد، گفت: امروز شبکه برق کشور پایدار بود و هیچ خاموشی به مردم اعمال نشد.

رجبی مشهدی بیان کرد: امسال در بخش صنایع بزرگ کشور حدود ۷ درصد و در بخش خانگی و تجاری ۵ درصد افزایش مصرف برق را داشتیم.

وی تأکید کرد: به دلیل آنکه از قبل امکان برنامه‌ریزی و پیش‌بینی قطعی برق را نداشتیم، نتوانستیم به موقع اطلاع رسانی کنیم.

رجبی مشهدی گفت: با توجه به شرایط کشور به لحاظ تأمین منابع سوختی و مصرف برق، برای روزهای آتی با شرکت گاز این امکان فراهم شده است تا برق مصرفی مشترکان خانگی، تجاری، بیمارستان‌ها و مراکز حساس در هر شرایطی تأمین شود.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: تمام تلاشمان این است که خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم و اگر قطعی برق قابل برنامه‌ریزی باشد از قبل اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی افزود: مشترکانی که از قطع برق دیروز دچار خسارت شدند، می‌توانند با مراجعه به سایت "برق من" و یا سامانه bime.tavanir.org.ir خسارت خود را دریافت کنند.

رجبی مشهدی گفت: تاکنون ۱۶۲۰ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها را شناسایی، معرفی و غیرفعال کردیم.

کاهش یک درجه مصرف گاز، معادل کاهش یک فاز پارس جنوبی

جولایی، مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز در ادامه گفت: از ابتدای آذرماه شاهد افزایش مصرف گاز و برق در کشور بودیم.

وی با بیان اینکه در بخش خانگی حدود ۳۰ درصد مصرف گاز افزایش داشته است، افزود: امسال نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ میلیون مترمکعب و به عبارتی ۲ فاز پارس جنوبی افزایش تولید داشتیم.

مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز بیان کرد: در صورتی که بتوانیم مصرف را در داخل کشور مدیریت کنیم، می‌توانیم گاز را به صورت پایدار و مستقیم به تمام بخش‌های خانگی، تجاری و نیروگاه‌ها برسانیم.

جولایی گفت: اگر دمای منازل را در دمای ۲۶ و ۲۷ درجه، یک درجه کاهش دهیم معادل یک فاز پارس جنوبی مصرف را کاهش داده‌ایم.

هنوز گزارشی راجع به خاموشی‌های دیروز صنایع به دست ما نرسیده است

آرمان خالقی، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن گفت: هنوز راجع به خاموشی‌های دیروز صنایع گزارشی به دست ما نرسیده، فقط تعدادی از دوستان در تماس تلفنی این موضوع را اطلاع دادند.

بنابه گزارش شبکه خبر، وی بیان کرد: طبق ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر کسب و کار، تکالیف سازمان‌های خدمات رسان مثل شرکت ملی گاز و شرکت توزیع برق مشخص شده که در صورت عدم اعلام قبلی و بدون تعیین اولویت، برق واحدهای صنعتی قطع شود ملزم به پرداخت خسارت‌های وارده به این واحدها هستند.

کد خبر 468460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.