تعیین تکلیف ۲۵ هزار پلاک وقفی در موقوفه‌های اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تعیین تکلیف ۲۵ هزار پلاک وقفی در مناطق ویژه وقفی استان اصفهان از جمله حصه، ورنامخواست، شهاب آباد و خورزوق در دستور کار است.

حجت الاسلام محمدحسین بلک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دیدار با رئیس کل دادگستری استان اصفهان، اظهار کرد: مناطق ویژه در استان اصفهان مانند حصه، خورزوق، ورنامخواست و شهاب آباد موقوفه هستند، این در حالی است که تاکنون اجازه نداده‌ایم از طرف اوقاف فشاری به اهالی این مناطق وارد شود.

وی با بیان اینکه مجموع این موقوفات ۲۵ هزار پلاک مسکونی، تجاری و کشاورزی است، افزود: این در حالی است که ساکنان این مناطق تمایل به تعیین تکلیف املاکی در آن‌ها هستند، دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با توضیح اینکه مسیر تبدیل به احسن را در این زمینه در دستور کار داریم، تصریح کرد: این امر کار بسیار سختی است که بخواهیم موافقت‌های مورد نیاز را دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود سه هزار پلاک در خورزوق و دو هزار پلاک در شهاب آباد تعیین تکلیف شده است، افزود: در این راستا ملک به متصرفان فروخته می‌شود و به صورت دانگ در املاک آن‌ها سهیم هستیم و در خصوص نحوه واگذاری نیز پس از هشت ماه کار کارشناسانه راهکارهایی را در نظر گرفتیم که مردم کمترین خسارتی را ببینند.

حجت‌السلام بلک با بیان اینکه با یک سوم ارزش این املاک به متصرفان واگذار شد، توضیح داد: در زمینه حصه نیز چنین راهکاری را در نظر داریم تا با حفظ حق وقف انتظارات مردم را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه با شهرداری و بنیاد مسکن جلساتی را برگزار کردیم، اضافه کرد: در این زمینه در نظر داریم با موافقت رئیس سازمان اوقاف در ازای حصه زمینی را دریافت کنیم که بتوانیم نیت واقف که عتبات عالیات است را محقق کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه کرد علیا، کرد سفلی و دولت آباد در منطقه تیران و کرون هم وقف است و استاندار نیز درخواست تعیین تکلیف این منطقه را نیز داشتند، اضافه کرد: در این زمینه نیز جلساتی را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته‌ایم و قرار بر این است که بنیاد منطقه کارگاهی را به اوقاف واگذار کند و اوقاف به ازای آن کل پلاک‌های این منطقه را به بنیاد واگذار کند.

وی افزود: این طرح در مرحله اولیه است و به کمیسیون سازمان فرستاده شده که امیدواریم این امر هر چه زودتر به تصویب برسد.

حجت‌السلام بلک با توضیح اینکه در منطقه ورنامخواست نیز ادعای ۱۶ هزار هکتاری وقف وجود دارد، ادامه داد: در این زمینه وزیر راه و شهرسازی در تماس تلفنی اعلام کردند که به ازای ورنامخواست زمین دیگری به اوقاف واگذار شود و در دستور کار داریم تا مشکل ۷۰ ساله مردم در این منطقه نیز برطرف شود.

کد خبر 468422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.