مشاغل خانگی از مزایای بیمه صندوق روستائیان بهره‌مند می‌شوند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم بهره‌مندی شاغلین حوزه مشاغل خانگی از مزایای بیمه تاکید کرد و افزود : با رایزنی‌های صورت گرفته، شاغلین در حوزه مشاغل خانگی از مزایای بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری با بیان این مطلب در نشست ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، گفت: با راه‌اندازی سامانه مشاغل خانگی، دسترسی دست اندرکاران در سطح سیاست‌گذاری و اجرا به همه داده‌ها به صورت آنلاین فراهم می‌شود.

عیسی منصوری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این تفاهم نامه برای استاندارد سازی محصولات مشاغل خانگی بر اساس الگوهای نظام پزشکی منعقد شده و یک گام به جلو در این حوزه قلمداد می‌شود.

وی افزود: اتصال شاغلین حوزه مشاغل خانگی به واحدهای تولیدی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در دست اقدام است و نقطه عطفی در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید نگاه کار در منزل به کار از منزل تغییر پیدا کند؛ تصریح کرد: این رویکرد یکی از مؤلفه‌های اصلی در حوزه مشاغل خانگی محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت استفاده از شرکت‌های پیشران به منظور اتصال شاغلین در حوزه مشاغل خانگی به کسب و کارهای تولیدی تاکید کرد و افزود: سهم هر دستگاه در این حوزه باید مشخص شود.

کد خبر 468421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.