نوسازی سیستم روشنایی شهری در بلغارستان

شهرداری‌های بلغارستان با همکاری یکدیگر و بر اساس طرح کاهش انتشار کربن و مقرون به صرفه‌کردن هزینه نورپردازی خیابانی، سیستم چراغ‌های شهر را مدرن خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئله کاهش انتشار کربن در شهرهای اروپایی یکی از موازین اصلی برنامه‌ریزی شهری محسوب می‌شود که بر اساس آن تمام تصمیمات شهرداران از اجرای پروژه‌های ساختمانی تا پیاده سازی سیستم‌های مدرن روشنایی شهری در راستای کاهش حداکثری آن گرفته می‌شود.

برای اجرای طرح نوسازی سیستم روشنایی شهری در بلغارستان، ۹.۲ میلیون یورو در نظر گرفته شده است که سهم هر شهرداری از این بودجه ۲۰۰ الی ۶۰۰ هزار یورو خواهد بود. نخستین شهری که اقدام‌های مرتبط با این طرح را اجرا کرده شهر پلوودیف، پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹ است که هزار و ۹۱۳ تیر چراغ برق قدیمی مرکز و جنوب شهر را با سیستم‌های ال ای دی مدرن جایگزین کرده است.

لامپ‌های LED فاقد اشعه‌های مادون قرمز و ماورا بنفش هستند که سایر سیستم‌های روشنایی ایجاد می‌کنند و به همین علت ال ای دی‌ها به چشم و محیط آسیب نمی‌رسانند. علاوه بر این قرار شده که سیستم کنترل و نظارت خودکار نیز در این رابطه طراحی شود و منابع انرژی تجدید پذیر در نورپردازی مصنوعی شهر استفاده شود. به این ترتیب علاوه بر کاهش هزینه کلی برق، استفاده از انرژی‌های پاک افزایش پیدا می‌کند و نهایتاً شهر پایداری و زیست‌پذیری بیشتری را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 468401

برچسب‌ها