باغبادران جان دوباره می گیرد

شهردار باغبادران با بیان اینکه با خروج مشاغل مزاحم شهری این شهر گردشگرپذیر نفس تازه‌ای می‌گیرد، گفت: در سال‌های اخیر پیگیر جابه‌جایی اصناف مزاحم شهری به خارج از بافت اصلی شهر بوده‌ایم.

حجت الله امینی باغبادرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری موظف است مشاغل و صنوفی که فعالیت آنها در شهر باعث خدشه دار شدن سیما و منظر شهری می‌شود و از طرفی آلودگی‌های مختلف را همراه داشته و سلامت شهروندان را مورد تهدید قرار دهد را در خارج از شهر ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: تحقق این مهم مقدمه‌ای برای خارج کردن مشاغل مزاحم شهری، رفع چالش‌های پیش روی شهروندان و ساماندهی اینگونه مشاغل در خارج از بدنه شهر است از این رو باید در گام نخست مکانی مناسب را برای ایجاد شهرک مشاغل مزاحم شهری اختصاص داده و زیرساخت‌های لازم در آن فراهم شود.

شهردار باغبادران ادامه داد: با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم، شهرداری می‌تواند به استناد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها حکم تخلیه مکان و انتقال مشاغل مزاحم شهری را صادر کند تا نه تنها اصناف با مشکل مواجه نشوند بلکه قدرتمندتر از گذشته و بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان بتوانند خدمات مورد نیاز را به شهر و شهروندان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: شهر باغبادران در مسیر ترانزیتی اصفهان_شهرکرد قرار داشته و حوزه نفوذ بیش از ۳۰ روستا بوده و شهری گردشگر پذیر است، از طرفی تعدادی از شهرهای همجوار این شهر نیز خدمات مورد نیاز خود را از باغبادران تأمین می‌کنند بر همین اساس نیاز است خدمات شایسته ای به شهروندان ارائه شود.

امینی عنوان کرد: صنف نیمه مزاحم شهری باغبادران مجاور جاده‌های کمربندی و در بافت اصلی شهر و بین منازل مسکونی فعالیت می‌کنند که مشکلات بسیاری برای شهروندان در پی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در راستای وظیفه‌ای که قانون بر عهده آن قرار داده است در سال‌های اخیر پیگیر جابجایی اصناف مزاحم شهری به خارج از بافت اصلی شهر است.

شهردار باغبادران افزود: در طرح جامع پیشنهادی این شهر نیز پهنه‌ای حدود ۷۲ هزار مترمربع برای ایجاد شهرک مشاغل مزاحم شهری پیش بینی شده که در مجاورت بلوار ۴۵ متری و آرامستان شهر قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این خصوص توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر مطالعات لازم شده و شهرداری باغبادران جهت تملک این زمین با اداره مسکن و شهرسازی مکاتباتی کرده است چرا که این زمین در حال حاضر در مالکیت این اداره قرار دارد، البته این زمین جزء اراضی است که توسط منابع طبیعی انتقال نمایندگی شده است و باید تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شود تا در نهایت مالکیت این زمین به شهرداری منتقل شود.

وی ادامه داد: در مطالعات شده خدماتی چون خدمات خودرو سبک در قالب ۶۸ واحد، خدمات وسائط نقلیه سنگین ۱۰ واحد، تعمیر موتور سیکلت و دوچرخه، درودگری ۱۴ واحد ،۱۰ واحد لوازم بهداشتی ساختمانی، آلومینیوم کاری ۱۸ واحد، عرضه مصالح ساختمانی سه واحد، کارگاه تولید موزائیک دو واحد، فروش آهن آلات چهار واحد و واحدهای رزرو نیز در یک هکتار و ۲۷ واحد دیده شده تا در صورت نیاز کاربری‌های کارگاهی، خدماتی متقاضیان مرتفع شود.

امینی تاکید کرد: ایجاد دو هکتار فضای سبز در این شهرک پیش بینی شده است همچنین ۲۰ درصد از فضای طرح نیز به شبکه معابر اختصاص دارد تا با مشکلات ترافیکی در این مجموعه مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: مطالبه شهروندان در خصوص راه اندازی شهرک مشاغل مزاحم شهری بسیار زیاد بوده به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از مراجعات مردمی به کسبه‌ای اختصاص دارد که نیازمند مکانی مناسب برای فعالیت خود هستند، اما علیرغم پیگیری‌ها توسط شهرداری درخواست انتقال زمین به شهرداری به نتیجه نرسیده است.

امینی اضافه کرد: با توجه به نیاز شهر به انتقال اصناف مزاحم و نیمه مزاحم با قدرت دنبال اجرایی شدن این طرح در شهر باغبادران هستیم و در این خصوص با استانداری، فرمانداری و اداره مسکن و شهرسازی مکاتبات لازم شده است و امیدواریم با توجه به مهیا شدن تمامی مقدمات لازم در آینده نزدیک شاهد تأسیس این مجموعه باشیم.

کد خبر 468399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.