امضای تفاهم نامه ساخت و خرید یک‌ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری

معاون عمرانی وزیر کشور از امضای تفاهم نامه ساخت هزار اتوبوس درون شهری خبر داد و گفت: آمادگی داریم با هدف تقویت سیستم حمل و نقل عمومی کشور، میزان خرید اتوبوس‌های درون شهری را بیشتر کنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری با یکی از خودروسازان داخلی و توافق خرید همان تعداد دستگاه اتوبوس با یکی دیگر از گروه‌های خودروسازی در این شرایط سخت اقتصادی گفت: این گروه خودروسازی به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی خودروسازی کشور در حوزه دستگاه‌های سنگین، ظرفیت بزرگی در کشور در جهت تأمین نیازهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ جهان، تقویت حمل و نقل درون شهری به عنوان اولویتی جدی در کنترل منابع متحرک آلایندگی‌ها مطرح است؛ اظهار کرد: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی این ظرفیت را دارند که با گروه صنعتی خودروسازی داخلی وارد توافق در حوزه تجهیز زیرساخت‌های حمل و نقل درون شهری شده و با روش‌های تأمین مالی نوین اقدامات ارزنده‌ای را در این عرصه انجام دهند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص تجهیز حمل و نقل درون شهری خاطرنشان کرد: از محل انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳,۲۰۰ میلیارد ریال برای ۹ شهرداری، اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس انتشار یافت و تاکنون خرید ۳۸۰ دستگاه اتوبوس از اعتبارات مذکور عملیاتی شده و ۲۲۰ دستگاه دیگر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: طبق توافق انجام گرفته، امسال نیز تأمین مالی خرید اتوبوس به میزان حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد و پیش بینی انجام شده در این زمینه، تأمین مالی خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دولت از محل انتشار اوراق مشارکت در سه سال است.

جمالی نژاد با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه برای بازسازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری، تصریح کرد: با فعالیت‌های انجام شده در دولت دوازدهم، بازسازی ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات دولت و شهرداری‌ها انجام شده و با تحقق بازسازی ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و بازسازی ۵۰۰ دستگاه از محل کمک‌های مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۱۳۹۹، در مجموع بازسازی ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دولت عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ناوگان حمل و نقل عمومی کشور علی رغم تمام اقدامات خوبی که طی سال‌های اخیر انجام گرفته، فرسوده بوده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و در این راستا سازمان شهرداری‌ها با تمام توان آماده حرکت در این مسیر است.

کد خبر 468362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.