تشکیل شورای مشورتی کودکان و نوجوانان در اصفهان

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان از تشکیل شورای مشورتی کودکان و نوجوانان با هدف شنیدن صدای کودکان و توجه به خواست و تصمیمات آنها در فضایی عادلانه در راستای رشد استعدادهای کودکان خبر داد.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به تشکیل جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک که با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان و تعدادی از معاونان شهردار برگزار شد، اظهار کرد: شورای مشورتی کودکان و نوجوانان با هدف شنیدن صدای کودکان و توجه به خواست و تصمیمات آنها در فضایی عادلانه در راستای رشد استعدادهای کودکان تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت شناخت نیازهای کودکان با مشارکت آن‌ها و لحاظ کردن نظرات آنها در فرآیند طراحی و برنامه‌ریزی شهری و همچنین در راستای توسعه، مناسب سازی و بسترسازی منظر کالبدی، فرهنگی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان، تلاش کردیم در چارچوب ابتکارات شهر دوستدار کودک و با همکاری و همفکری همه ذی‌نفعان شهر دوستدار کودک به ویژه کودکان و نوجوانان، ساز و کاری فراهم کنیم تا کودکان نیز مانند سایر شهروندان منطبق با رفع نیازهایشان بتوانند در شهر زندگی کنند و از این طریق مسیر رشد و ارتقا ابعاد جسمی، روانی و معنوی کودکان شهر اصفهان هموار شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: در این راستا با توجه به شرح اقدامات اجرایی شهر دوستدار کودک مصوب در شورای شهر اصفهان و وزارت کشور و تاکید یونیسف طرح شورای مشورتی کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده که به زودی جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف با حمایت دولت‌های ملی و محلی، سازمان‌های مردم نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها این است که بیش از ۳۰ میلیون کودک را در سه هزار شهر و جامعه محلی در بیش از ۴۰ کشور تحت پوشش قرار داده است.

حسینی‌نیا تصریح کرد: چشم‌انداز ابتکار شهر دوستدار کودک این است که همه کودکان و جوانان باید بتوانند از دوران کودکی و جوانی خود لذت ببرند و از طریق احقاق حقوق خود در شهر و اجتماع محلی خود، توانایی‌های بالقوه خود را بالفعل کنند.

وی افزود: یونیسف شیوه کارآمد ایجاد شهر دوستدار کودک را در یک فرآیند تکاملی ارائه کرده و معتقد است که طرح شهرهای دوستدار کودک باید از طریق نظارت و ارزیابی بهتر هر یک از شهرها و تصمیم‌گیری و تدوین برنامه بر اساس آن و در نهایت نمایش اثرگذاری آن در زندگی کودکان اجرا شود به طوری که در سال نخست؛ ساختارهای هماهنگی و مدیریتی شهر دوستدار کودک ایجاد می‌شود.

کد خبر 468358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.