پروژه موزه میدان امام علی (ع) آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هم اکنون ۲۳ پروژه در دستور کار است، گفت: پروژه موزه میدان امام علی (ع) در سرای خیار آماده بهره‌برداری است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری از خرد جمعی و توان و تخصص متخصصان شهر و حرفه‌مندان استفاده می‌کند.

وی افزود: این سازمان در ۲۴ سال گذشته جهت احیا و مرمت محورهای تاریخی، بازارها، پل‌های تاریخی، موزه‌ها و محورهای گردشگری و احیای خانه‌های تاریخی اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال از بودجه شهرداری جذب و اجرا کرده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال جاری حدود ۵۳۰ میلیارد ریال بودجه به اجرای پروژه‌های این سازمان اختصاص داده شده و در حال حاضر هم ۲۳ پروژه در حال اجرا است.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای این سازمان، خاطرنشان کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به کف‌سازی، بدنسازی و جداره بازار بزرگ امام علی (ع)، کف‌‎سازی و ساماندهی میدان امام حسین (ع)، کف‌سازی و سنگ فرش خیابان‌های آمادگاه، سید علیخان و گذر تاریخی میرعماد، گذر تاریخی دردشت، گذر نشاط و گذر بحری اشاره کرد.

فیض ادامه داد: از دیگر پروژه‌های در حال اجرای این سازمان کف‌سازی و سنگ‌فرش خیابان‌های عباس آباد، خیابان نظر میانی، شیخ بهایی، پیاده رو خیابان شهید مطهری و گذر هوانس شیرازی است.

وی با بیان اینکه احداث موزه میدان امام علی (ع) سرای خیار آماده بهره‌برداری است، گفت: جداسازی دیواره‌های مجموعه تخت فولاد، مرمت تکیه مادر شاهزاده‌ها، مرمت تکیه آغاباشی، بازسازی دیواره مجموعه تاریخی خان (خوراسگان)، کف‌سازی و آجر فرش محوطه جلوخان حمام نقاشی، مرمت برج کبوتر پارک توحید، مرمت خانه تاریخی روغنی و مرمت خانه تاریخی جوان از دیگر پروژه‌های در حال اجرای سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری است.

کد خبر 468349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.