نخستین دستگاه هوشمند بازیافت زباله در بوکان راه‌اندازی شد

مسئول روابط عمومی شهرداری بوکان گفت: نخستین دستگاه هوشمند بازیافت زباله از مبدأ در این شهرستان و با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، ظاهر فیضه اظهار کرد: در این دستگاه هشت درگاه مخصوص زباله‌های پلاستیکی و فلزی پیش‌بینی‌شده که کاربر بر اساس زباله بازیافتی درگاه آن را تعریف و زباله را به داخل دستگاه هدایت می‌کند.

وی افزود: این نخستین دستگاه از این نوع است که در ابتدای بلوار کردستان این شهر نصب شده و در صورت نیاز در آینده در نقاط مختلف سطح شهر هم نصب خواهد شد.

مسئول روابط عمومی شهرداری بوکان ادامه داد: پیش بینی می‌شود در آینده در سه منطقه اصلی دیگر شهر از جمله امیرآباد، علی‌آباد و اسلام‌آباد نیز از این دستگاه برای استفاده عموم تعبیه شود.

وی با بیان اینکه تمامی شهروندان از هر سن و سالی می‌تواند با تعیین نوع زباله، باکس مورد نظر را روی دستگاه انتخاب و زباله را تحویل درگاه مخصوص خود دهد، گفت: برای اجرای این طرح در مجموع بیش از ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

فیضه با بیان اینکه این پروژه توسط شهرداری بوکان و با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده است، افزود: بازیافت به معنای استفاده از مواد مصرف‌شده برای تولید و ساخت مجدد همان کالا یا کالای قابل‌استفاده دیگر که تولید کاغذ تازه از کاغذهای باطله می‌تواند یکی از نتایج مهم این بازیافت باشد.

وی با تاکید بر فواید استفاده از این دستگاه در حفظ محیط زیست ادامه داد: به کمک بازیافت زباله در مصرف منابع طبیعی صرفه‌جویی می‌شود زیرا به‌جای استفاده از مواد خام برای تولید محصولات نو، از مواد بازیافتی و پسماندها بار دیگر استفاده خواهد شد.

مسئول روابط عمومی شهرداری بوکان با بیان اینکه این دستگاه در طول روز همچنین انواع زباله‌های تجدید ناپذیر در طبیعت از جمله بطری‌های پلاستیکی نیز است، افزود: بازیافت زباله نیاز به فضای کمتری نسبت به دفن زباله‌ها دارد و در مصرف انرژی نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 468318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.