آیا دوباره شاهد قطعی برق خواهیم بود؟

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: اگر مردم تنها ۱۰ درصد در مصرف برق و گاز صرفه جویی داشته باشند دیگر شاهد خاموشی نخواهیم بود و خط قرمز صنعت برق عدم اعمال خاموشی برنامه ریزی شده به بخش خانگی و بیمارستان ها است.

به گزارش ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه علی رغم همکاری‌های وزارت نفت در تأمین گاز، نیروگاه‌ها به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری با محدودیت‌هایی در تأمین سوخت مواجه شدند، اظهار کرد: علت اینکه نتوانستیم خاموشی برق را اطلاع رسانی کنیم این بود که خاموشی‌ها مقطعی و غیر قابل پیش بینی بودند.

وی افزود: اگر مشترکان در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی داشته باشند مشکل حل خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه مشترکان می‌توانند تنها با ۱۰ درصد صرفه‌جویی و ایجاد راهکارهای ساده در گذر از این شرایط همکاری داشته باشند، تصریح کرد: خاموش کردن روشنایی‌های غیر ضروری و مواردی از این قبیل می‌تواند در صرفه‌جویی سوخت به ما کمک کند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه هدف صنعت برق عدم اعمال خاموشی به بخش خانگی است، گفت: این اتفاق اجتناب ناپذیر بود و در تهران و برخی از مناطق کشور محدودیت‌هایی اعمال شد.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما عدم خاموشی به بخش خانگی و مراکز حساس نظیر بیمارستان‌ها است و در عین حال از مردم می‌خواهیم صرفه‌جویی کنند، اظهار کرد: برای عبور از این شرایط برنامه‌هایی برای محدودیت مشترکان پر مصرف در نظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه در این مدت رمزارزهای غیر مجاز را شناسایی می‌کنیم و با آنها برخورد جدی خواهیم کرد، گفت: در مجموع باید گفت که تعداد استخراج کنندگان رمز ارز چندان نیست و اگرچه تأثیر چندانی در این شرایط ندارند ولی حتماً محدود خواهند شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه مردم با کاهش مصرف گاز و برق به ما کمک کنند اظهار کرد: تلاش ما رفع شرایط فعلی است و اکنون نیازمند همکاری مردم برای حل این مساله هستیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی ۲۰ هزار مگاوات از ظرفیت فعلی نیروگاه‌ها به دلیل عدم نیاز و یا تعمیرات خارج از سرویس است، گفت: در صنعت برق سوخت گاز و گازوئیل را تبدیل به برق می‌کنیم و اگر مردم صرفه‌جویی داشته باشند می‌توانیم سوخت بیشتری دریافت و برق تولید کنیم.

سخنگوی صنعت برق کشور ادامه داد: هیچ بنایی بر ادامه خاموشی‌ها نیست و تمام تلاش ما رفع خاموشی‌های فعلی است و امیدواریم با همکاری مردم این مشکل حل شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 468298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.