کره جنوبی: تهران و سئول برای ادامه رایزنی ها توافق کردند

وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:با وجود پیشرفت اندک رایزنی های اخیر دو کشور در تهران، کره جنوبی و ایران به گفت و گو برای آزادی زودهنگام یک کشتی توقیف شده کره ای و حل مساله دارایی های مسدود شده تهران ادامه خواهند داد.

به گزارش ایمنا به نقل از یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اظهار کرد: از طریق رایزنی‌های چند جانبه با مقامات برجسته ایرانی، کره جنوبی و ایران، با هم همکاری خواهند کرد تا راه حل های سازنده و سریعی را برای موضوعات مورد علاقه دو طرف بر اساس دوستی دیرینه دو کشور تدوین کنند.

اشاره بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی به سفر دو هیئت دیپلماتیک کره جنوبی به تهران بعد از توقیف یک نفتکش کره‌ای در خلیج فارس از سوی ایران به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های زیست محیطی است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست محیطی در خلیج فارس خبر داد. سفارت کره جنوبی در تهران دو روز بعد سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.

به دنبال توقیف این کشتی، کره جنوبی دو هیئت دیپلماتیک شامل یک هیئت به سرپرستی «کو کیونگ سوک» مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه در روز پنجشنبه و یک هیئت هم به سرپرستی «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی در روز یکشنبه به تهران اعزام کرد که بر اساس گزارش رسانه‌های کره‌ای این دو هیئت دست خالی تهران را ترک کرده اند.

گزارش یونهاپ می‌افزاید: در این سفر، چوی یکسری جلسات را با مقامات ارشد ایرانی از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران برگزار کرد.

وی همچنین با همتای خود، عباس عراقچی گفت‌وگو کرد. عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران؛ مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران و محمود حکمت نیا معاون وزیر دادگستری از دیگر مقاماتی بود که چوی در تهران با آنها دیدار کرد.

کد خبر 468285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.