هیئت کره جنوبی با دست خالی تهران را ترک کرد

تارنمای رادیو و تلویزیون کره جنوبی در گزارشی با اشاره به سفر دو هیئت دیپلماتیک کره ای به تهران برای گفت‌وگو در مورد مسایل مورد علاقه دو طرف از جمله آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران و رهاسازی کشتی توقیف شده، نوشت که این دو هیات با دست خالی تهران را به مقصد سئول ترک کردند.

به گزارش ایمنا، کی بی اس نوشت: وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که با این حال دولت به دنبال این سفر قصد دارد به رایزنی در مورد آزادی نفتکش و خدمه آن با ایران ادامه دهد، در حالی که فعالیت‌های کنسولی را به طور همزمان و فعالانه تا زمان آزادی خدمه و ملوانان به آنان ارائه می‌دهد.

یک هیئت دولتی به سرپرستی «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی، از یکشنبه گذشته تا سه شنبه با مقامات ارشد مختلف ایران دیدار کرد. «کی بی اس» ادعا کرده است که چوی در این دیدارها به توقیف نفتکش کره‌ای اعتراض کرده و از تهران خواسته است سریعاً کشتی و خدمه را آزاد کند.

این گزارش می‌افزاید: ایران هم در این نشست‌ها بار دیگر تاکید کرده است که مساله نفت کش توقیف شده یک مساله فنی مربوط به آلودگی دریایی است.

«کی بی اس» می‌گوید: ایران همچنین قول دادرسی سریع در مورد این کشتی و تضمین برخورد بشردوستانه و خدمات کنسولی مناسب را برای خدمه داده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 468265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.