وعده نظامی وزیر دفاع درباره توان بازدارندگی کشور

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

حاتمی: توان بازدارندگی کشور را ارتقا می‌دهیم

سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از تمبر اختصاصی اعطای جایزه سال سپاس نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری زاده گفت: خوشبختانه در این سال‌ها تعامل تنگاتنگی با وزارت راه و شهرسازی و مرکز ملی استاندارد رقم خورد که این موضوع نشانگر درک و عمق بینش هر چه بیشتر مدیران این سازمان‌ها از منافع ملی است.

وی با قدردانی از تمامی ارکان نیروهای مسلح و مؤسسه استاندارد دفاعی در تدوین و پیاده‌سازی استانداردهای دفاعی افزود: ما در گام اول و دوم انقلاب، بحث پیاده‌سازی و تکمیل تمدن ایرانی اسلامی را دنبال می‌کنیم که رعایت استانداردهای دفاعی در تمامی ابعاد نقش بسزایی در این مهم خواهد داشت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن درصدد توقف و ایجاد سد در برابر حرکت و رشد انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است گفت: نظام سلطه برای نیل به اهداف شوم خود تمامی ابزارها و امکانات خود را به‌کار بست و در این مسیر جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه و در نهایت نیز ترور دانشمندان میهن‌مان را در دستور کار قرار داد.

حاتمی با بیان اینکه تمام حربه‌ها و توطئه‌های دشمنان در متوقف کردن جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده است، خاطرنشان کرد: تمام هدف آنها از محدودسازی ایران در ابعاد مختلف اقتصادی و نظامی اعم از تحریم‌ها و کاهش برنامه‌های موشکی، کاهش قدرت جمهوری اسلامی و تضعیف و نهایتاً تسلیم ایران است.

وی ادامه داد: دشمنان در مقابل ما تمام قد ایستاده‌اند و ایرانی‌ها را تروریست عنوان می‌کنند؛ بنابراین در این فضای ناعادلانه و منطق ناگزیریم روز به روز قدرتمند شویم؛ چرا که آنها جز زبان قدرت، زبان دیگری نمی‌فهمند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مؤلفه‌های اقتدار جمهوری اسلامی گفت: قدرت شاخصه‌ها و ابعاد مختلفی از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در پیشبرد اهداف یک کشور دارد؛ اما اقتدار نظامی و قدرت دفاعی در جمهوری اسلامی بعد بسیار مهم قدرت است چرا که موقعیت ژئوپولتیک ایران اسلامی، وجود ذخایر متعدد و به ویژه عمق راهبردی کشورمان در منطقه ایجاب می‌کند این وجه از قدرت در کشور روز به روز افزایش یابد.

حاتمی با یادآوری رشادت‌های سردار سر افزار اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در منطقه غرب آسیا گفت: دشمنان با تشکیل داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه به دنبال تغییر وضعیت منطقه و تسلط بر آن از طریق دامن زدن به شکاف‌ها بودند، اما سپهبد شهید قاسم سلیمانی به کمک هم‌رزمان شهیدش، با ایجاد وحدت و یکپارچگی نه تنها نقشه شوم دشمنان را با شکست مواجه ساخت بلکه موجب انسجام و پیوستگی این منطقه به ویژه به لحاظ امنیتی شد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جز بهترین ارتش‌های جهان هستند، خاطرنشان کرد: طراحی و تولید تسلیحات راهبردی خود را هر روز به لحاظ کیفیت افزایش می‌دهیم و با کاهش زمان ایده تا محصول و قیمت تولیدات دفاعی توان بازدارندگی کشور را ارتقا می‌دهیم که البته استانداردها در رسیدن به هر سه مؤلفه نقش تعیین کننده دارند و بایستی مورد توجه جدی قرار گیرند.

دومین همایش راهبردی استاندارد و کیفیت نیروهای مسلح و رونمایی از تمبر اختصاصی اعطای جایزه سال سپاس نیروهای مسلح با حضور وزیران دفاع و راه و شهرسازی، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و مدیران عامل سازمان وزارت دفاع به میزبانی مؤسسه استاندارد ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

مازنی: نامزدی معرفی نکنیم، برایمان فرش قرمز پهن نمی‌کنند

احمد مازنی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس درباره سیاست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: «در عالم سیاست همه‌چیز ممکن است و هیچ چیز محال نیست و ورود به انتخابات با سیاست ائتلافی یا ورود با نیروی اصلاح‌طلب هم مستثنی از این قاعده نیست اما تا این لحظه اصلاح‌طلبان با توجه به تجربه ائتلافی که در سال ۹۲ انجام شد، اصرار دارند که با نامزد کاملاً اصلاح‌طلب وارد انتخابات شوند و بنای ائتلاف با یک نیروی غیر اصلاح‌طلب وجود ندارد. البته این نظر بسته به جمع‌بندی مجمع اجماع‌ساز است و این امکان وجود دارد که تصمیم دیگری در مجمع گرفته شود که در آن صورت هم طبیعتاً با نظر اکثریت احزاب خواهد بود».

وی افزود: تصمیم درباره ائتلاف بستگی به شرایطی دارد که رقم خواهد خورد؛ به‌نحوی که اگر در انتخابات شاهد رد صلاحیت نیروهای اصلاح‌طلب باشیم ممکن است بازهم به سمت ائتلاف حرکت کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس درباره سخنان برخی اصلاح‌طلبان که می‌گویند در صورتی که همه نیروهای اصلاح‌طلبان ردصلاحیت هم شوند، به قیمت عدم ارائه نامزد به سمت سیاست ائتلافی نمی‌رویم، اظهار کرد: «من با این نظر موافق نیستم. عدم ارائه نامزد از سوی اصلاح‌طلبان مشکلی را حل نمی‌کند. وقتی به نتیجه انتخابات مجلس یازدهم نگاه کنیم، درمی‌یابیم که نتیجه عدم ارائه لیست از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری ورود یک‌دست اصولگرایان به مجلس بود. طبیعی است وقتی ما لیست ندادیم، مردم هم رغبتی به شرکت در انتخابات هم نداشتند و وقتی مشارکت پایین باشد، اصولگرایان پیروز انتخابات می‌شوند. در همان زمان هم آقای عارف در شورای عالی سیاست‌گذاری اصرار داشت که باید لیست داد اما نظر اکثریت اینگونه نبود و جالب است که برخی از نیروها پس از تأیید صلاحیت نظر خود را تغییر دادند و می‌گفتند باید لیست بدهیم. یعنی در اسفند ۹۸ وقتی یک رویه مشخصی در کار نبود، نتیجه آنچه می‌بینید پدید آمد».

مازنی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره این گزاره که اگر اصلاح‌طلبان با نامزدهای اصلاح‌طلب وارد شوند و به هیچ وجه به سمت ائتلاف نروند، احتمال ردصلاحیت نیروهایشان کاهش می‌یابد، تصریح کرد: «من فکر نمی‌کنم اینگونه باشد. ما می‌خواهیم سیاست‌ورزی کنیم و قرار نیست در تقابل با شورای نگهبان قرار بگیریم. تجربه به ما نشان داده است فشار به شورای نگهبان جواب نمی‌دهد و باید با اعضای شورای نگهبان در تعامل و گفت‌وگو وارد شویم. اگر بناست که سیاست ائتلافی را ریشه‌یابی کنیم باید به قبل از سال ۹۲ بازگردیم و بگوییم که سیاست ما در انتخابات ۸۴ که با چند نامزد وارد انتخابات شدیم، اشتباه بود. باید بگوییم که در سال ۸۸ همه نیروها اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا در بازی باخت-باخت قرار گرفتند و تنها کسانی که از آن حوادث سود بردند دشمنان ایران و نظام اسلامی بودند. خب ما باید چه می‌کردیم که از ماجراهای بعد از ۸۸ رهایی می‌یافتیم؟ در سال ۹۲ تصمیم گرفته شد که با حمایت از آقای روحانی دوباره در عالم سیاست وارد شویم که سیاست درستی بود».

وی در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری در کشور اظهار کرد: البته شورای نگهبان هم باید سعی کند که زمینه مشارکت حداکثری را ایجاد کند. بر اساس قانون اساسی همه مسئولین و نهادها موظفند که شرایط انتخاباتی پر شور را فراهم کنند و شورای نگهبان هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از عوامل شکل‌گیری مشارکت بالا در انتخابات هم ایجاد امکان حضور تمام نیروهای سیاسی در انتخابات است و امید داریم شورای نگهبان با نگاهی موسع با نامزدهای اصلاح‌طلبان مواجه شود.

این شخصیت اصلاح‌طلب درباره طیف اندکی از اصولگرایان که خواستار مشارکت حداقلی در انتخابات هستند، خاطرنشان کرد: «من در گفت‌وگوهایی که با برخی داشتم، مطلع شدم که بخشی از اصولگرایان نگاهشان نسبت به ریاست‌جمهوری کشفی است. یعنی تصور می‌کنند رئیس‌جمهور از سوی خداوند تعیین می‌شود و باید او را کشف کرد. آنها می‌گویند آن فرد کشف شده باید رئیس‌جمهور شود و دیگر رأی مردم اهمیتی ندارد و صرفاً برای به جا آوردن روند ظاهری قانونی شرایطی مهیا شود که مردم در انتخابات شرکت نکنند و آن رئیس‌جمهور کشف‌شده با یک رأی حداقلی وارد مجلس شود. چنین نگاهی نه مبنای قانونی دارد و نه مبنای شرعی و به شدت در تعارض کامل با قانون اساسی است. تأکید می‌کنم که طیف اندکی از اصولگرایان به دنبال چنین نگاهی هستند و اکثریت اصولگرایان چنین فکر نمی‌کنند اما همان طیف اندک می‌خواهد با اِعمال فشار نظر خود را حاکم کند که همه مسئولان و فعالان سیاسی باید هشیار باشند تا چنین جریانی نتواند پیش‌روی کند. آنها می‌خواهند تفکر خود را به نام امام، رهبری و نظام بزنند در صورتی که ما باید بگوییم امام و رهبری همواره قائل به رأی مردم بوده‌اند و ما باید بگوییم که نظام جمهوری اسلامی ایران آن‌چیزی نیست که این طیف اندک اصولگرا می‌گوید. به نظرم حتی خود اصولگرایان در جلوگیری از پیش‌روی این طیف باید بیش از همه فعال باشند».

مازنی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان هم باید بدانند که اگر نامزدی معرفی نکنند، برایشان فرش قرمز پهن نمی‌شود. ما دیده‌ایم گروه‌هایی که از انتخابات دوری کرده‌اند به مرور حذف شده‌اند و واقعاً این‌طور هم نیست که دولت‌ها در جمهوری اسلامی با هم تفاوت نداشته‌اند. هیچکس نمی‌تواند بگوید دولت آقای هاشمی با دولت آقای خاتمی یکسان بود یا دولت آقای خاتمی همان دولت آقای احمدی‌نژاد بود یا دولت روحانی با تمام دولت‌های پیش از خود تفاوتی نداشته است؛ بنابراین هنوز می‌شود به انتخابات امید داشت و باید با تمام توان در آن شرکت کرد.

ادعای محسن رضایی درباره آیت الله هاشمی

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش یک پژوهشگر پیرامون تحول مدیریتی و ارتباط آن با کادرسازی در گام دوم انقلاب، گفت: اولین قدم در تحول، شناخت سرمایه انسانی نخبه است. باید موجودی خودمان را بشناسیم و فهرست کنیم. مثلاً می‌توانیم اقدام به جمع‌آوری یک بانک اطلاعات ۱۰ هزار نفری از مدیران کشور کنیم و آموزش‌های لازم در مدیریت استراتژیک و مدیریت تحول را به آن‌ها ارائه دهیم.

وی افزود: شهید بهشتی به کادرسازی بسیار اعتقاد داشت. معتقدم کادرسازی بسیار مهم است. در تمامی دوران زندگیم افراد مستعد جوان را پیدا کرده و آن‌ها را با کمک خودشان در خدمت مردم و نظام و به صورت یک سرباز کشور ساخته ام. مثلاً شهید قاسم سلیمانی یک استعداد ویژه داشت، اما فرد گمنامی بود که با وجود اینکه همشهری آقای هاشمی رفسنجانی بود، ولی آقای هاشمی او را نمی‌شناخت. برادرمان قاسم را با کمک شهید حسن باقری پیدا کردیم و رشد کرد تا تبدیل به یک قهرمان ملی شد. از این جوانان با استعداد و مخلص و گمنام در کشور وجود دارند که می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

عذرخواهی کاظم صدیقی از اظهاراتش درباره ماجرای تغسیل آیت‌الله مصباح یزدی

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت حکیم مجاهد آیت‌الله مصباح در مسجد جامع قلهک با اشاره به نقل جمله‌ای درباره بازشدن چشمان آن مرحوم در جریان تغسیل، اظهار کرد: در در مصاحبه‌ای یک نکته‌ای را مطرح کردم که همینجا از روح بلند آیت‌الله مصباح یزدی عذرخواهی می‌کنم که ما چقدر کوتاه فکر می‌کردیم و کرامت آقای مصباح را ما چه می‌دیدیم که اینجور فضایی هم ایجاد شد.

وی افزود: برخی از افراد غافل گاهی جسارت کردند و این حرف ما باعث شد که این‌ها در موضع بدی قرار گیرند و به ساحت یک نماینده ائمه اطهار و هادی راه احیاناً جسارتی کرده باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از خانواده مرحوم مصباح‌یزدی عذرخواهی می‌کند، ادامه داد: از مؤمنان و از کسانی که پای خطبه‌های ما بوده‌اند و دلی با این روضه‌خوان دارند و این روزها شاهد این طوفان‌ها هستند، از همه با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم.

صدیقی با تاکید بر اینکه جا نداشت من کرامت آیت‌الله مصباح را یک همچین چیزی بگویم، گفت: آن مطلب خیلی دقیق نبود، چون شاید آن غسال هم خیلی دقیق نبود. نقل شده بود و ما هم نقل را بازگو کردیم. از اینکه این نقل را ما نقل کردیم بین خودم و خدا شرمنده‌ام. از آیت‌الله مصباح شرمنده‌ام و از شما مؤمنان که گاهی ما باعث می‌شویم که به شما زخم‌زبان بزنند هم شرمندگی دارم. از امام زمان هم عذرخواهی می‌کنم.اعلان شرمندگی و انفعال دارم.

وی تصریح کرد: شاید آن غسال هم به دلیل اینکه محبتی داشته است برایش توهمی پیش آمده، البته کرامت بزرگ‌تر از این موارد همان کتاب‌ها و سخنرانی‌های ایشان است و شاگردانی که تربیت کرده است. ما اشتباه کردیم که آن موضوع را به عنوان کرامت نقل کردیم.

سرلشکر صفوی: آمریکایی‌ها از مکتب شهید سلیمانی شکستی راهبردی خوردند

سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در مراسمی که صبح سه‌شنبه با عنوان «پاسداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی برگزار شد، به تبیین مکتب شهید سلیمانی پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مؤثر در شکست سیاسی و نظامی آمریکا و هم پیمانان او در اشغال نظامی دو کشور مظلوم و مسلمان افغانستان و عراق شهید سلیمانی و مکتب او بود.

وی افزود: مبارزات قهرمانانه ملت مظلوم افغانستان و عراق نیز در این شکست تأثیر بزرگی بود، اما حاج قاسم نقشی اساسی در این زمینه داشت. آمریکایی‌ها شکستی راهبردی از مکتب شهید سلیمانی را در منطقه غرب آسیا خوردند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ادامه داد: آمریکایی‌ها آنقدر احمق بودند که سال‌ها با جنگ در افغانستان و عراق از رقیب اقتصادی شأن یعنی چین و رقیب نظامی شأن یعنی روسیه غفلت کردند؛ برنده این غفلت نیز ایران، روسیه و چین بود و این آمریکایی‌ها بودند که عرصه را از دست دادند.

صفوی با اشاره به اضمحلال آمریکا از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: روزگار افول و اضمحلال آمریکایی‌ها سالهاست آغاز شده است.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود، سردار سلیمانی را الگویی مدیریتی برای جوانان امروز ایران و دنیای اسلام معرفی کرد و گفت: سردار سلیمانی فردی مؤمن، باهوش، فداکار، اهل تدبیر و اقدامات شجاعانه و جسورانه در صحنه خطر بود.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا در پایان با بیان اینکه «مطمئنم آینده ملت ایران، بسیار درخشان خواهد بود»، تاکید کرد: امروز ظرفیت عبور از تحریم‌ها و مشکلات پیش روی کشور را داریم چراکه رهبری عالم، هوشمند و دلسوز داریم.

واکنش سلیمی به اظهارات اخیر فائزه هاشمی

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکری در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس گفت: برخی آرزو کردند که کاش ترامپ رأی می‌آورد تا به ایران فشار بیشتری وارد می‌کرد اینها هویت واقعی خود را بر ملأ کردند. برادران اینها در سال ۸۸ به آمریکایی‌ها گفتند بیشتر به ایران فشار بیاورید.

وی افزود: برخی احزابی که این خانم در آنها عضویت دارد چرا سکوت کردند؟ البته برادرش موضعی گرفت ولی احزاب چرا ساکت هستند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به وضعیت آلودگی هوا گفت: ما در مجلس قبل قانون تصویب کردیم چه کسانی آن را اجرا نکردند؟ رئیس قوه قضائیه به این ترک فعل ورود کند و مسئولان مستقیم در این موضوع به جای نظریه پردازی و تعریض به ساحت مقدس امام به ایفای وظیفه و مسئولیت خود بپردازند.

سلیمی یادآور شد: بعضی می‌گویند نگذاشتیم مردم در صف باشند. بیایند صف‌های روغن را ببینند؛ آیا از تورم خبر ندارند؟

وی ادامه داد: بعضی‌ها قانون مجلس را به سلیقه خود اجرا می‌کنند چرا بخشی از قانون راهبردی را اجرا می‌کنند و بخشی را نه؟ سوم اسفند ماه پایان مهلت برخی اختیاراتی است که به بعضی‌ها داده شده است. دولت همچنین در موضوع کمک معیشتی به درستی عمل نکرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن قدردانی از رئیس قوه قضائیه به خاطر اجرای قانون اموال نامشروع گفت: مسئولی که مال نامشروع دارد باید سریع عزل شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: من از رئیس جمهور می‌خواهم فرصت‌ها را از دست ندهد و در مدت باقی مانده به داد مردم برسد و کشور را به صورت جدی مدیریت کند.

کد خبر 468214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.