نیازمند تاسیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان صنایع دستی هستیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نیازمند تاسیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی هستیم.

به گزارش ایمنا، علی اصغر مونسان روز سه شنبه در نشست با زنان کارآفرین برتر صنایع دستی که در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: نیازمند تأسیس تعاونی تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه حضور و تجمیع تولیدکنندگان صنایع دستی در تعاونی می‌تواند به افزایش قدرت برای تأثیرگذاری بیشتر منجر شود، افزود: یکی از مشکلات صنایع دستی وجود تولیدکنندگان خورد و کوچک است در صورتی که با تشکیل اتحادیه قدرت این کارگاه‌های کوچک زیاد می‌شود.

مونسان در ادامه با بیان فواید تأسیس اتحادیه‌های تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: در این صورت می‌توان از رؤسای این اتحادیه برای امر مشورت نیز بهره گرفت.

وی افزود: در ابتدا نیازمند تأسیس اتحادیه استانی و اتحادیه ملی صنایع‌دستی هستیم.

مونسان ادامه داد: این گونه می‌توان از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کرد. می‌توان صادرات را توسعه داده و بیشتر منفعت به تولیدکنندگان برسد تا برخی سودجویان نیز دستشان از بازار صادرات کوتاه شود.

وی با بیان این که دغدغه اصلی ما صنایع دستی و حمایت از تولیدکنندگان است، گفت: صنایع دستی به معنای درگذشته ماندن نیست و باید با سلیقه امروز مشتریان هماهنگ شود.

مونسان درباره بسته بندی و برند سازی صنایع دستی گفت: در این حوزه اتفاقات خوبی رقم خورده است و هدف از ملی و جهانی شدن روستاهای جهانی صنایع دستی این است که تولید صنایع دستی بار دیگر رونق یابد و برخی روستاها احیا شوند.

وی اضافه کرد: در بخش بازاریابی و صنعتی سازی نیز مسیر سختی را در پیش است و باید صنایع دستی به سمت کاربردی شدن پیش روند. صنایع دستی باید مورد پسند جوانان و مشتری امروز باشد و در طرح تجاری سازی به این سمت رفتیم.

مونسان با اشاره به این که کار سخت در حوزه بازاریابی است، گفت: بازاریابی واقعاً کار سختی است و باید در عرصه بین‌المللی بیشتر تمرکز شود، در صدد گسترش بازار صنایع دستی هستیم و در این عرصه ضرورت دارد تولیدکنندگان تجارت الکترونیک آموزش ببیند.

وزیر میراث فرهنگی با انتقاد از حضور پیدا نکردن تولیدکنندگان صنایع دستی در نمایشگاه مجازی گفت: نمایشگاه مجازی را برای تولیدکنندگان راه اندازی کرده‌ایم ولی تنها یک هزار تولید کننده در این نمایشگاه ثبت نام کردند در حالی که ۴ هزار و ۵۰۰ تولید کننده صنایع دستی از وزارت خانه مجوز دارند.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی، وزارت میراث فرهنگی نیز در این مراسم گفت: مثلث سه ضلعی، زنان، صنایع دستی و کارآفرینی امروز باعث افتخار کشور است. این زنان امروز از کارآفرینان برجسته کشور هستند. در حوزه زیورآلات به قدری زنان ایرانی پیشرفت کرده اند که تحسین‌های زیادی را حتی در ابعاد جهانی به خود جلب کرده است.

محمودیان افزود: امروز غالب تولید صنایع دستی همچون دوخت‌های سنتی انحصار بانوان ایرانی است. و در حوزه منسوجات سنتی و رودوزی‌های سنتی ایران نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است و این حاصل تلاش بانوان کشور است.

منبع: ایرنا

کد خبر 468210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.