گزارش دادستان دیوان محاسبات کل کشور از تفریغ بودجه آموزشی و پژوهشی کشور

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی تفریغ بودجه آموزشی و پژوهشی کشور با حضور رئیس و دادستان دیوان محاسبات کل کشور در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست امروز رئیس و دادستان دیوان محاسبات کل کشور مهمان کمیسیون آموزش بودند که گزارشی از تفریغ بودجه آموزشی و پژوهشی کشور به کمیسیون ارائه شد و به موارد تخلف اشاره شد و روند رسیدگی و حسابرسی آن‌ها تشریح شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین در خصوص ذی‌حسابی دانشگاه‌ها نیز پیشنهاداتی از جانب نمایندگان ارائه شد که مورد استقبال مسئولان ارشد دیوان قرار گرفت و درباره تخلفات احتمالی در ذی‌حسابی دانشگاه‌ها عنوان شد که در صورت بروز تخلف احکامی صادر می‌شود.

فلاحی ادامه داد: با توجه به اینکه گزارش تفریغ بودجه امسال حدود ۵۰ روز پیش از موعد مقرر به صحن علنی مجلس ارائه شد، نمایندگان مطالعه دقیقی در این رابطه داشته و نقاط ضعف را در بودجه ۱۴۰۰ تا حد امکان برطرف کردند و بابت این مسئله نیز از دیوان محاسبات تقدیر شد.

کد خبر 468207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    بودجه دانشگاههای کشور هزینه سنگینی را بردوش دولت تحمیل نموده است اگر در سالهای آتی دانشگاههای سراسر کشور بصورت خودگردان ودرآمد هزینه ای اداره شوند بار مالی دولت کمتر خواهد شد .در مصرف هزینه ای دانشگاهها صرفه جوئی وکیفیت در دانشگاهها افزایش خواهد یافت .نظارت وزارت علوم وبهداشت ودرمان می تواند برنامه های راهبردی دانشگاه را هموارتر ودر رسیدن به هدفها وماموریت های دانشگاه فراهم نماید.