قتل‌عام اعضای یک خانواده توسط داماد خانواده

مرگ دختر بچه ۱۱ ساله با ضربات چاقوی مادر، بازداشت سارق در پله‌های هواپیما، کشف 100 کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی، سناریوی تکراری اعتماد و وقوع جرم سایبری و قتل‌عام اعضای یک خانواده توسط داماد خانواده را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از یک درگیری خانوادگی که منجر به جان باختن دختر بچه ۱۱ ساله شد خبر داد.

مجتبی خالدی اظهار کرد: در شهریار محدوده ملارد یک مادر دو دختر خود را با ضربات متعدد چاقو مجروح می‌کند، این مادر سابقه بیماری اعصاب و روان داشته است.

وی افزود: دختری که ۱۱ سال داشت به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست می‌دهد و دختری که ۲۳ سال دارد، به بیمارستان منتقل شد.

بازداشت سارق در پله‌های هواپیما

حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت پول، طلا، دلار و ساعت از منزل شهروند اصفهانی و شکایت مال باخته موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار بجا مانده از سارقان در صحنه جرم و به‌کارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه هویت اصلی فردی که در این سرقت دست داشت را به دست آوردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فرد مذکور از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار منزل به شمار می‌آید، تصریح کرد: کارآگاهان با اشرافیت اطلاعاتی و انجام تحقیقات گسترده علمی دریافتند متهم قصد دارد به همراه همسرش از فرودگاه امام خمینی (ره) کشور را به مقصد یکی از کشورهای خارجی ترک کند.

ترکیان خاطرنشان کرد: کارآگاهان پس از دریافت اطلاعات به دست آمده با اخذ نیابت قضائی به استان تهران رفته و در یک اقدام به موقع و ضربتی متهم را پیش از اینکه موفق به فرار از کشور شود دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم در مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده از سوی کارآگاهان به ۲۰ فقره سرقت پول، طلا و دلار از منازل مردم با همکاری یکی از دوستانش اعتراف کرد اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری همدست متهم، گفت: تاکنون تمام اموال باختگان شناسایی شدند و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی

سرهنگ علی عسکری، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز اظهار کرد: با اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز متمرکز بر روی عناصر حمل و نقل مواد مخدر مشخص شد، فردی در امر خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارد و به تازگی مقدار قابل توجهی تریاک از قاچاقچیان خریداری کرده و به وسیله یک خودرو نیسان وانت در حال انتقال آن به استان‌های مرکزی کشور از جمله استان البرز است.

وی افزود: بدون درنگ به منظور جلوگیری از پخش مواد مخدر در استان‌های مسیر، موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اطلاع داده شد و اکیپی از مأموران با پشتیبانی و هدایت اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز به محور مواصلاتی "رودبار-ایرانشهر" اعزام شده و به صورت نامحسوس اقدام به رصد و پایش خودروهای عبوری کردند که در نهایت خودرو نیسان وانت متهم مورد شناسایی قرار گرفته، در یک عملیات غافلگیرانه متوقف و راننده آن دستگیر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز تصریح کرد: در بازرسی از خودرو توقیف شده، ۱۰۰ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف شد که به همراه متهم تحویل مراجع قضائی شد.

سناریوی تکراری اعتماد و وقوع جرم سایبری

محمدعلی فرهودی، رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری مجرم سایبری که با سوءاستفاده از اعتماد چندین شاکی اقدام به سرقت و انتشار تصاویر خصوصی شاکیان کرده بود، خبر داد و گفت: با وصول چندین فقره پرونده با موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان تاکستان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد کلیه تصاویر منتشر شده از شاکیان پرونده در فضای مجازی، در یک صفحه واحد در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شده بود که این موضوع گویای این مطلب بود که عامل انتشار این تصاویر یک نفر بوده است.

رئیس پلیس فتا استان قزوین ادامه داد: پس از بررسی مستندات موجود در پرونده، تلاش برای شناسایی مجرم ادامه پیدا کرد و پس از انجام اقدامات تخصصی و پلیسی مشخص شد کلیه شکاتی که تصاویر آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده، تلفن همراه خود را برای تعمیر نزد یک موبایل فروشی به امانت گذارده بودند و این موضوع خبر از دست داشتن مالک موبایل فروشی در ماجرای افشای تصاویر خصوصی شکات می‌داد.

فرهودی تصریح کرد: مأموران پلیس فتا با انجام هماهنگی‌های قانونی ضمن دستگیری متهم، وی را به پلیس منتقل کردند، در تحقیقات انجام شده ادله دیجیتالی مرتبط با جرم از گوشی و سیستم رایانه وی استخراج شد و پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان از نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی در گوشی تلفن همراه خودداری کنند، چرا که امکان به سرقت رفتن یا مفقودی دستگاه وجود دارد، همچنین چنانچه دستگاه رایانه یا گوشی آن‌ها نیاز به تعمیر دارد، تنها در مراکز مجاز و شناخته شده اقدام به تعمیر این وسایل کنند.

قتل‌عام اعضای یک خانواده توسط داماد خانواده

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان از قتل سه نفر از اعضای یک خانواده به دست داماد در این شهر خبر داد.

مهدی شمس آبادی اظهار کرد: مشاجره لفظی و اختلاف خانوادگی منجر به تیراندازی در یک خانواده در زاهدان اطلاع‌رسانی شد که بلافاصله تیم‌های ویژه برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در همان دقایق اولیه متوجه شدیم که داماد خانواده به علت اختلافات داخلی و خانوادگی به وسیله یک قبضه سلاح شکاری به سمت پدرزن خود شلیک و وی را مجروح کرده و پس از انتقال وی به بیمارستان از خروج سایر اعضای خانواده نیز خودداری می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: مأموران انتظامی و امنیتی حاضر در محل با استفاده از شیوه‌های تخصصی و مشاوره‌ای و پس از ساعتی گفت‌وگو موفق شدند تا ضارب را وادار به تسلیم کنند که این فرد هم‌اینک در بازداشت به سر می‌برد.

شمس آبادی خاطرنشان کرد: عصبانیت بیش از حد و از دست دادن کنترل توسط داماد خانواده منجر شد تا این فرد علاوه بر مجروح کردن پدر زن، سه نفر دیگر از جمله همسر، برادر خانم و یک خانم دیگر که مهمان این خانواده بوده است را به قتل برساند.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه قطعاً با این قبیل افراد که منجر به برهم زدن نظم و امنیت عمومی می‌شوند، برخورد قاطع خواهد کرد.

کد خبر 468191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.