آخرین جزئیات محدودیت‌های کرونایی در شهرهای زرد و آبی استان اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص وضعیت جدید شهرستان‌های استان و تردد بین شهرهایی با وضعیت زرد و آبی و استمرار ممنوعیت تردد شبانه در استان اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

حجت الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت جدید استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی و صنوف آمارها سیر نزولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ شهرستان استان اصفهان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت آبی قرار دارد، ادامه داد: برخوار، بوئین و میاندشت، تیران، خور و بیابانک، شاهین‌شهر، گلپایگان، لنجان، مبارکه و نجف‌آباد در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با توضیح اینکه در وضعیت آبی تعداد بستری‌ها به دو نفر در ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد، تصریح کرد: امیدواریم با استمرار رعایت‌ها وضعیت آبی در سطح استان اصفهان افزایش یابد و تعداد شهرهای زرد کمتر شود و با کاهش بیشتر آمارها به سمت وضعیت سفید پیش برویم تا بسیاری از محدودیت‌ها نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه فعالیت چهار گروه شغلی در شهرهای دارای وضعیت آبی مجاز است، اضافه کرد: در شهرهای‌های زرد گروه‌های شغلی یک، دو و سه اجازه فعالیت دارند و تنها گروه شغلی چهار نمی‌توانند فعالیت کنند.

اجرای طرح زوج و فرد به صورت یکسره در شهر اصفهان

غلامی با تاکید بر اینکه اجرای طرح زوج و فرد یکسره شده است، گفت: طرح زوج و فرد از ساعت ۹ تا ۲۱ به طور یکسره در کلانشهر اصفهان و هسته مرکزی شهر از امروز تا پایان هفته اعمال می‌شود تا به کاهش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا کمک شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط شکننده است و رعایت‌ها باید با شدت و دقت انجام شود، خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح برای ۱۰ شهر استان همچنان اجرا می‌شود که این ۱۰ شهر شامل اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، مبارکه، زرین شهر، آران و بیدگل، فلاورجان و شهرضا است.

غلامی افزود: تردد بین شهرهای با وضعیت زرد و آبی در استان اصفهان آزاد است، اما ورود خودروهایی با پلاک غیربومی از شهرهایی با وضعیت نارنجی و قرمز به اصفهان ممنوع است.

کد خبر 468184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.