فاز نخست مترو قم با ۲ ایستگاه راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: با راه اندازی فاز اول خط یک مترو، دو ایستگاه مسافرگیر خواهیم داشت و چهار ایستگاه عبوری نیز به تدریج کامل می‌شود.

به گزارش ایمنا، منصور درویشی، با اشاره به آغاز فرآیند تأمین برخی از تجهیزات مورد نیاز خط یک مترو اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز خط یک مترو، شامل ناوگان، بسته تأمین توان، سیگنالینگ، مخابرات، تهویه و اطفای حریق، کنترل، آسانسور و پله برقی و نیز تجهیزات و ماشین آلات دپو است.

وی با بیان اینکه به منظور مدیریت هزینه و زمان، تأمین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی، در اولویت قرار گرفت، افزود: تهویه، از جمله تجهیزاتی است که به بحث ایمنی مرتبط بوده، بنابراین نسبت به تأمین آن اقدام لازم صورت گرفته و طبق برنامه زمان بندی قرارداد پیش رفته است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم تصریح کرد: در راه‌اندازی فاز اول خط یک، دو ایستگاه به عنوان ایستگاه مسافر گیر به طور کامل بر روی همشهریان باز می‌شود و چهار ایستگاه دیگر نیز عبوری خواهند بود که به تدریج کامل شده و آماده خدمت رسانی به مردم شریف قم می‌شوند.

وی با بیان اینکه آسانسور و پله برقی از جمله امکاناتی هستند که به منظور رفاه حال مسافران، برای خدمات رسانی در ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده‌اند و به همین خاطر، در اولویت خرید قرار می‌گیرند، گفت: در آغاز، این تجهیزات برای دو ایستگاه ابتدایی و انتهایی، راه‌اندازی و سپس برای چهار ایستگاه عبوری دیگر، آسانسور و پله برقی مورد نیاز تأمین می‌شود که در حال تکمیل قرارداد با تأمین کننده هستیم.
 

کد خبر 468151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.