حفظ فضاهای سبز وین برای نسل‌های آینده

مقامات محلی وین، پایتخت اتریش، از حفظ منطقه سبز Semmelweis و کاربردی‌سازی آن جهت اهداف آموزشی و اجتماعی برای نسل‌های آینده خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک تاریخی Semmelweis یکی از زیباترین جاذبه‌های وین به شمار می‌رود که در منطقه ۱۸ این شهر واقع شده است. برنامه‌ریزان پایتخت اتریش اخیراً اعلام کرده‌اند که علاوه بر حفظ پارک تاریخی اعجاب‌برانگیز شهر، در تلاشند فضای سبزی به مساحت ۷. ۴ هکتار به آن بیافزایند تا بتوانند تمام امکانات تفریحی را در آن جای دهند. همچنین پس از اجرای کامل پروژه، دسترسی عموم مردم به منطقه جدید که پیش از این تحت حفاظت قرار داشته است آزاد خواهد بود. جالب است بدانید تمام زمین‌های اطرافی را که تا کنون برای ساخت و ساز در نظر گرفته شده بود چمن سبز فرا خواهد گرفت اما تا تکمیل نهایی پروژه تحت حفاظت مقامات شهری خواهد بود.

درمانگاه تخصصی زنان Semmelweis در اواسط سال ۲۰۱۹ به فلوریدسدورف، منطقه ۲۱ وین نقل مکان کرد و فضای بسیاری را بدون استفاده بر جای گذاشت. مقامات ارشد وین در نظر دارند این مکان را نیز به فضای قبلی پارک تاریخی اضافه کنند و آن را برای کاربری‌های جدید استفاده کنند. بد نیست بدانید که در سال ۲۰۰۲ بخش‌هایی از پارک که مجسمه‌های تاریخی را در خود جای داده بود به وسیله نرده‌کشی تحت حفاظت برنامه‌ریزان شهر قرار گرفت اما به زودی در دسترس عموم خواهد بود.

مقامات پایتخت اتریش در نظر دارند هرگونه ساخت و ساز در منطقه جدید را ممنوع کرده و وجود فضای سبزی دائمی برای نسل‌های آینده شهر را تضمین کنند. علاوه بر این سازه‌هایی به شکل پاویون سراسر پارک را فرا خواهد گرفت که قرار است به عنوان مراکزی آموزشی و اجتماعی مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

جلسات پی در پی اعضای شورای شهر وین برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد ایجاد فضای جدید از چهاردهم ماه ژانویه آغاز خواهد شد و به مدت ۶ ماه طول خواهد کشید. مقامات شهری باید تا قبل از آغاز فصل تابستان، تصمیم نهایی خود را به شهردار اعلام کنند تا فرآیند اجرای پروژه به زودی آغاز شود.

کد خبر 468148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.