شهردار مشهد دبیر شهر جهانی گوهرسنگ‌ها شد

«محمدرضا کلایی» شهردار مشهد از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دبیر شهر جهانی گوهرسنگ‌ها انتخاب شد.

به گزارش ایمنا، شهردار مشهد در خصوص انتخاب این شهر به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها از سوی شورای جهانی صنایع دستی در سال ۹۵، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد واحدهای سنگ‌تراشی کشور و ۸۵ درصد واحدهای ساخت زیورآلات در شهر مشهد قرار دارد.

وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اقدامات متعددی در این زمینه آغاز شده است، افزود: برگزاری موزه‌ها، تورها، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های تخصصی، استفاده از المان‌های تبلیغاتی در شهر، همکاری با آموزش پرورش برای راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بعد از چندین سال از جمله این اقدامات است.

کلائی گردش مالی صادرات گوهرسنگ‌ها را در سال گذشته ۱۲۴ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: با کمک شرکت ایمیدرو بازارچه گوهرسنگ‌ها را تا یک ماه آینده در مشهد راه‌اندازی می‌کنیم.

وی ساخت شهرک صنعتی گوهرسنگ‌ها با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و به سرانجام رساندن برندینگ را دو برنامه دارای اولویت در استان خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: بسیاری از توان و ظرفیت بالقوه را در اختیار بازار شرق آسیا گذاشته‌ایم که باید این سهم را با انجام کارهای بیشتر در زمینه برندینگ باز پس بگیریم.

شهردار مشهد همچنین از مشارکت همه جانبه در ساخت مرکز ملی گوهرسنگ ها در مشهد خبر داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 468139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.