راه‌اندازی مرکز پایش بو در تهران/ بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به آغاز ساخت مرکز جدید پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری گفت: مرکز پایش بو در پایتخت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، صدرالدین علیپور درباره آغاز ساخت مرکز پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ ایستگاه میانی در سطح شهر داریم که بحث انتقال و جمع‌آوری در آن انجام می‌شود، اما هدف از این برنامه، احداث ایستگاه جدید نیست، بلکه تغییر این ایستگاه‌ها به MRF است، یعنی از تکنولوژی روز دنیا در تفکیک استفاده می‌کنیم بدین صورت که شیرابه پسماند گرفته شده و تفکیک پاک و درست انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این ماشین‌های بزرگی که باعث ترافیک و نشت شیرابه در سطح شهر می‌شوند جمع‌آوری شده و انتقال به شکل پاک انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره پهنه بندی ساخت این ایستگاه‌ها و مرکز پردازش پاک، گفت: دو ایستگاه در شرق، یک مورد در غرب و یک مرکز نیز در جنوب راه‌اندازی و به زودی یک مرکز در شمال شهر ساخته می‌شود که هر کدام از این ایستگاه‌ها سه تا چهار منطقه را در بر می‌گیرد و پسماندهای آنها را جمع‌آوری و در این ایستگاه‌ها پردازش می‌کند تا پسماند خشک با کیفیت تری به آراد کوه منتقل شود.

وی درباره مشکلات احتمالی انتشار بو و شیرابه‌ها برای اهالی و همسایه‌ها گفت: این ایستگاه بیش از ۲۴ سال است که در حال فعالیت است و یکی از انگیزه‌ها برای ایجاد مراکز پاک این است که در شرایط فعلی که این کار در محل روباز و در شرایط پخش شدن شیرابه و تفکیک ناصحیح در شهر انجام می‌شود باید با تغییر وضعیت در محیط سربسته انجام و شیرابه بلافاصله با پرس هایی که در این سیستم وجود دارد گرفته و تصفیه می‌شود. در واقع یکی از کارها در این بخش، ایجاد مرکز تصفیه است که خروجی تصفیه شده وارد اکو شهری می‌شود که توافقات آن با آب و فاضلاب نیز انجام شده است.

علیپور با بیان اینکه مجموعاً همه اقدامات به نفع محیط زیست است تا مزاحمتی برای شهروندان نیز نداشته باشد، افزود: محیط سرپوشیده نیز بهینه و کار در فضای کمی به صورت فشرده انجام می‌شود تا قابل کنترل باشد؛ علاوه بر این برای اطمینان بیشتر مرکز پایش بو راه اندازی می‌شود تا بتوانیم وضعیت را رصد کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 468128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.