بررسی طرح سوال از شهردار تهران در کمیسیون برنامه و بودجه

رئیس شورای شهر تهران گفت: پنج یا شش نفر از اعضای شورا امضای خود را برای طرح سوال از شهردار پس گرفته‌اند بنابراین این موضوع ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور شهردار بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه هم‌اندیشی امروز موضوع سوال هشت نفر از اعضای شورای شهر از شهرداری در مورد سرپرستانی که مدت زمان سرپرستی آن‌ها از چهار ماه در شهرداری گذشته به بحث گذاشته شد.

وی ادامه داد: براساس آئین نامه باید این طرح سوال را به شهردار ابلاغ کنم و ایشان موظف است در فرصت ۱۰ روزه در صحن شورا حضور یابد و به سوال اعضا پاسخ بدهد. در جلسه امروز تصمیم گرفته شد این سوال ابتدا به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شود با توجه به اینکه پنج یا شش نفر از اعضا امضای خود را پس گرفتند قرار شد از افراد باقی مانده و شهردار دعوت شده و موضوع طرح سوال در کمیسیون به بحث گذاشته شود و اگر اعضا قانع نشدند در صحن مطرح می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه طرح سوال از شهردار اعلام وصول شده است گفت: حتی یک نفر هم می‌تواند سوال داشته باشد و اجبارا این را اعلام وصول کردیم. تعداد کسانی که با حکم سرپرستی مشغول هستند اکنون به هشت نفر هم نمی‌رسد و شاید در شهرداری بیش از ۸۰۰ پست مهم و ۲۰۰ پست ارشد داریم که از این بین حدود هشت پست جنبه سرپرستی داشتند و شهردار پاسخ خود را در این زمینه می‌دهد.

وی با اشاره به سرپرستی معاونت منابع انسانی گفت: یکی از پست‌های مهم سرپرستی معاونت منابع انسانی بود که شهرداری لایحه را ارائه داد و خود به خود از موضوع خارج شده و در صحن به بحث گذاشته خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بحث دوم موضوع تغییر قانون شوراها بود، گفت: مجلس از شورای شهر تهران نیز نظرخواهی کرد و کمیسیون‌ها نظرات خود را دادند و قرار شد در کمیسیون حقوقی و نظارت بررسی و نظر کل اعضای شورای شهر به مجلس ارسال شود. در کمیسیون‌های مختلف این مساله مطرح شد و هنوز به صحن نرسیده است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا در شورای عالی استان‌ها این کار انجام نشد گفت: در این نامه از سوی مجلس مستقیماً از ما درخواست شد و ادب حکم می‌کند که این کار را انجام دهیم.

وی درباره جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: عمده جلسه سه‌شنبه‌ها به موضوع باغات اختصاص دارد اما لایحه بسته محرک اقتصادی نیمه تمام بود و مجبور بودیم ابتدا آن را بررسی کنیم که با ۳۰ ماده این بسته به تصویب رسید.

هاشمی ادامه داد: اعضا در ادامه بحث برگزاری مجمع جهانی گردشگری در تهران را به رأی گذاشتند که شهرداری را موظف کرد با مجمع جهانی گردشگری وارد مذاکره شود و بتوانند این اجلاس را در شهریور و یا مهرماه سال آینده برگزار کنند.

وی در پاسخ به این سوال که بسته محرک اقتصادی چه تأثیری در افزایش درآمدهای شهرداری خواهد داشت، گفت: در شهرداری به دلیل بروکراسی اداری و تمرکز در تصمیم گیری، گهگاه امکان حل مشکلات وجود ندارد و باعث می‌شود درآمدی که می‌توانسته را جذب نکند. از اهداف این بسته اقتصادی این بود که اختیارات را از شهرداری بگیرند و با توسعه اجرای آن به مناطق زودتر بتوانند به درآمد برسند.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره بخشنامه شهردار مبنی بر دخالت نکردن در انتخابات گفت: اکثر دستگاه‌ها این بخشنامه‌ها را می‌دهند و نزدیک انتخابات اتفاق می‌افتد مساله جدیدی نیست، هیچ کس در شهرداری نه می‌خواسته و نه می‌خواهد در روند انتخابات دخالت کند و معمولاً اینها را تذکر می‌دهند.

کد خبر 468104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.