زازله مشهد خسارتی نداشت/پس لرزه‌ای گزارش نشده است

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: در شهر مشهد این زلزله حس شد اما تلفات جانی و مالی نداشت و تا این لحظه هم پس لرزه‌ای از ان گزارش نشده است.

وحید اکلملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص زلزله دیروز مشهد اظهار کرد: دیروز زلزله ۴.۲ ریشتری در محل سفیدسنگ رخ داد و با توجه به سبقه‌ای که فعالیت این گسل از سال‌های دور در استان و شهرستان مشهد داشته بررسی‌ها و اقدامات لازم شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه خسارتی نداشته است، افزود: در شهر مشهد این زلزله حس شد اما خسارت جانی و مالی نداشت و تا این لحظه هم پس لرزه‌ای از آن گزارش نشده است.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد، تصریح کرد: دیروز همه پایگاه‌ها و تمام نیروهای پدافندی حوزه مدیریت بحران شهر مشهد در حالت آماده باش بودند و اماکنی برای اسکان اضطراری مردم در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: از شهروندان درخواست کردیم و از طریق مرکز ۱۳۷ هم اطلاع‌رسانی کردیم که حفظ آرامش و خونسردی در کنار داشتن هوشیاری کامل اولین شرط کنترل بحران خواهد بود.

اکلملی خاطرنشان کرد: ساکنان همه محله‌های شهر مشهد این زلزله را احساس کردند اما در مناطق سفیدسنگ، فریمان و بخش رضوی بیشتر احساس شد. زمین لرزه قدرت زیادی نداشت و خسارتی هم نداشته است.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه هنگام وقوع زلزله، تصریح کرد: در شهریور سال ۹۸ هم ۱۰ دستگاه شتاب نگار نسل جدید نصب شده است که تمام اطلاعات این حادثه در همان لحظه اول در شهر مشهد دریافت و رصد شد که زلزله در تمام نقاط شهر مشهد احساس شده است.

کد خبر 468080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.