میکروب‌های روده بر ابتلا به کروناویروس تاثیر دارد

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: میکروب‌های روده می‌تواند بر خطر ابتلا به کروناویروس تاثیر بگذارد.

به گزارش ایمنا، نوع میکروب‌های موجود در روده می‌تواند بر میزان و چگونگی بیماری ناشی از کروناویروس تأثیر داشته باشد.

محققان دانشگاه هنگ کنگ اظهار کردند: کاهش تعادل میکروب‌های سالم در روده می‌تواند بر این موضوع تأثیر بگذارد که آیا در فرد الگویی از علائم پایدار موسوم به کووید طولانی وجود دارد.

باکتری‌ها و دیگر موجودات موجود در سیستم گوارش که میکروبیوم روده خوانده می‌شوند از چندین طریق مختلف بر سلامتی تأثیر می‌گذارند.

در این بررسی محققان هنگ کنگ به آزمایش روی نمونه‌های به دست آمده از ۱۰۰ بیمار که در دو بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بودند پرداختند تا مشخص شود چگونه میکروبیوم روده بر روند بهبودی بیماری کووید -۱۹ تأثیر می‌گذارد.

ترکیب میکروبیوم روده در بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در مقایسه با افراد دیگر و بدون توجه به اینکه آیا بیمار دارو دریافت کرده به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

به گفته محققان، بر اساس مطالعه انجام شده روی چندین بیمار که تا ۳۰ روز پس از پاکسازی کروناویروس نیز ادامه داشت مشخص شد میکروبیوم روده پس از بهبودی نیز تغییرات قابل توجهی داشته است.

بنا به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری سی ان ان، بررسی‌ها نشان داده گونه‌های خاصی از باکتری‌ها عملکرد سیستم ایمنی بدن را تغییر می‌دهند و محققان پیشنهاد می‌کنند که برخی از بیماران از میکروبیوم روده متعادلی برخوردارند که برای مهار التهاب غیر قابل کنترل در برخی از بیماران وخیم کرونایی مناسب‌تر است.

کد خبر 468071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.