صباح زنگنه: هیچ کس پیروز جنگ بین یمن و عربستان نخواهد بود

یک کارشناس مسائل منطقه‌ای گفت: یمن چیزی برای از دست دادن ندارد، اما نیروهای انصارالله اخیراً امنیت و ثبات سعودی‌ها را به چالش کشیده و هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زیادی را برای عربستان ایجاد کرده‌اند.

سیدصباح زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد اعلام آتش بین یمن و عربستان اظهار کرد: حملات اخیر انصارالله یمن به عربستان در واقع پاسخی قاطع به این کشور برای قطع محاصره و حمله هوایی به یمن بود. تا زمانی که عربستان محاصره یمن را متوقف نکند، حملات حوثی‌ها به مراکز مهم این کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یمن دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، اما نیروهای انصار الله اخیراً امنیت و ثبات سعودی‌ها را به چالش کشیده و هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زیادی را برای عربستان ایجاد کرده‌اند.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای تاکید کرد: خروج امارات متحده عربی از ائتلاف عربی علیه یمن، به این معنا است که اصرار بر محاصره یمن نتیجه‌ای در بر نداشته و عربستان نیز بارها به بهانه مذاکره با انصارالله، آتش بس اعلام کرده اما مجدداً حملات خود را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: انصارالله یمن حاضر به پذیرش آتش بس نبوده و به هیچ عنوان فریب حیله‌های عربستان را نخواهد خورد و تا زمانی که عربستان به صورت کامل دست از محاصره یمن بر ندارد، به حملات خود ادامه خواهد داد.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای در ادامه تصریح کرد: در جنگ بین دو کشور، هیچ کدام از طرفین پیروز نخواهند بود؛ زیرا تلفات انسانی جنگ برای کشورها بسیار دردناک بوده و به همین دلیل ادامه جنگ بین یمن و سعودی‌ها به سود هیچ کدام از طرفین نخواهد بود.

زنگنه با اشاره به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روند جنگ انصارالله یمن و عربستان سعودی تأثیرگذار است؛ زیرا ایالات متحده بزرگترین حامی نظامی عربستان سعودی است که با شروع اعتراضات آمریکا، حامیان بن سلمان با چالش‌های جدی مواجه شده‌اند.

کد خبر 468070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.