پویش ملی اهدای عضو راه اندازی می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور گفت: همه شهرداری‌های کلانشهرهای کشور و معاونت‌های فرهنگی زیر مجموعه آنها پویشی را به صورت فرآیند محور ایجاد خواهند کرد، تا شهروندان در این پویش ملی شرکت و فرهنگ اهدای عضو را نهادینه کنند.

به گزارش ایمنا، محمد عیدی اظهار کرد: میزان انگیزه و انگیزش شهروندان برای اهدای عضو به همنوعان یکی از شاخص‌های مسئولیت‌های اجتماعی در زیستگاه‌های انسانی است که وظیفه ما در این حوزه آگاهی بخشی به شهروندان بوده تا بتوانند با ضریب آگاهی بالا به اهدای عضو اهتمام داشته باشند.

محمد عیدی افزود: قطعاً اهدای عضو یکی از جلوه‌های عشق در جوامع انسانی است همانطور که شهید بهشتی در سخنی گفتند بروید عاشق شوید لذا این مسئله یکی از شاخص‌هایی است که دیگر گزینی در جامعه را نهادینه می‌کند و باعث عشق ورزیدن انسان‌ها به یکدیگر می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس تفاهم نامه‌ای با انجمن اهدای عضو ایرانیان با حضور کمال مرادی و کتایون نجفی زاده در مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور منعقد شد که طبق آن همه شهرداری‌های کلانشهرهای کشور و معاونت‌های فرهنگی زیر مجموعه آنها پویشی را به صورت فرآیند محور ایجاد خواهند کرد تا شهروندان در این پویش ملی شرکت و فرهنگ اهدای عضو را نهادینه کنند.

کد خبر 468062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.