همکاری همه جانبه شهرداری برای احداث پایگاه اورژانس در قزوین

شهردار قزوین گفت: شهرداری با کارشناسی مشترک بین اورژانس و مجموعه مدیریت شهری برای مکان‌یابی مناسب به منظور احداث پایگاه‌های اورژانس، همکاری همه جانبه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، سیاوش طاهرخانی با تاکید بر اینکه شهرداری با کارشناسی مشترک بین اورژانس و مجموعه مدیریت شهری برای مکان‌یابی مناسب به منظور احداث پایگاه‌های اورژانس، همکاری همه جانبه خواهد داشت، گفت: تأمین فضای مناسب برای احداث پایگاه اورژانس به واقع جزو وظایف دانشگاه علوم پزشکی و همچنین دستگاه‌های تأمین کننده سرانه‌های عمومی است نه شهرداری‌ها، اما برای بهبود شرایط زندگی شهروندان و ارائه خدمات بهتر در زمان طلایی، بدون‌شک نگاه شورا و شهرداری، مدیریت یکپارچه بوده و در این راستا در همراهی و هم اندیشی در رفع کمبود سرانه‌ها با دستگاه‌های خدمات رسان تعامل خوبی خواهند داشت.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم اقدام مشترکی بین اورژانس و سازمان آتش نشانی شهرداری داشته باشیم و پس از سیر مراحل قانونی در ساختمانی مشترک در یک مرکز، اما با دو کاربری و استقرار خودروی پیشروی آتش نشانی در مواقع هشدار و بحرانی به عنوان حضور اولیه امداد و نجات و مرکز اورژانس در کنار هم برای همپوشانی در مواقع ضروری و مأموریت‌های مهم به رفع همه جانبه حوادث بپردازند.

شهردار قزوین تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در نقاطی است که تمرکز و تراکم جمعیتی زیاد و با نبود امکان استقرار مرکز اورژانس در آن رو به رو هستیم که برای رفع این مسئله می‌توانیم در کنار ایستگاه‌های آتش نشانی، احداث پایگاه‌های اورژانس را نیز در دستور کار قرار دهیم و همچنین می‌توان به ایجاد پایگاه‌های مشترک کوچک در نقاط مختلف شهر اندیشید.

وی تاکید کرد: با مشارکت و همکاری بین دستگاهی، می‌توان بسیاری از مشکلات را مرتفع و کیفیت خدمات رسانی به شهروندان را بالا برد.

کد خبر 468043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.