کاهش درآمد شهرداری همدان از طریق ارزش افزوده

عضو شورای شهر همدان گفت: کسب درآمد شهرداری این شهر از طریق ارزش افزوده نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده و حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد بودجه را پوشش داده است.

اکبر کاووسی‌امید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه شهرداری همدان در سال ۹۹، یک‌هزار میلیارد تومان بود که بیش از ۷۵ درصد آن محقق شده است و تا پایان سال نیز تحقق ۸۵ تا ۸۶ درصد بودجه پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه‌ها افزایش پیدا کرده است، بودجه شهرداری نیز قاعدتاً باید در اصلاح بودجه افزایش پیدا کند اما هنوز میزان آن مشخص نشده است.

عضو شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: شهرداری همدان از طریق اخذ عوارض ساختمانی، پروانه ساختمان و تفکیک زمین طبق ماده ۱۰۱ کسب درآمد می‌کند و سایر سازمان‌های شهرداری نیز از طرق مختلف از جمله بازیافت پسماند کسب درآمد دارند.

کاووسی‌امید اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد از شهروندان عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند و چنانچه آنان عوارض خودرو، ملک و بهای خدماتی که دریافت می‌کنند را پرداخت کنند وضعیت بودجه شهرداری بهتر می‌شود.

وی یادآور شد: کسب درآمد از طریق ارزش افزوده نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده و حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد بودجه را پوشش داده است.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری می‌تواند به منظور کسب درآمد پایدار در برخی حوزه‌ها سهامدار باشد اما این اقدامات نشده است، تاکید کرد: شهرداری نباید املاک خود را خام فروشی کند بلکه باید روی زمین‌ها و منابعی که دارد ارزش افزوده و لزوم اخذ پروانه بگذارد تا بتواند کسب درآمد بهتری داشته باشد.

کد خبر 468015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.