کاشت یک هزار و یکصد اصله درخت در رضوانشهر

شهردار رضوانشهر گفت: در سال جاری یک هزار و یکصد اصله درخت در فضای سبز این شهر توسط شهرداری کاشته شده است.

مازیار صفایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری بهسازی دائمی فضای سبز شهری رضوانشهر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و بذر چمن در بلوارهای این شهر کاشته شد.

وی افزود: در حال حاضر در رضوانشهر دو پارک کوثر و شهرداری فعال است و ساختار کنونی پارک فاز دو فرهنگیان در خیابان وحدت و پارک خیابان راه و ترابری که قابل استفاده نبود، توسط شهرداری برچیده شده و تا پایان سال به لحاظ فضای سبز و تجهیزات پارکی بهسازی و نوسازی می‌شود.

شهردار رضوانشهر عنوان کرد: شهرداری به جای استفاده از درختان سوزنی برگ که هیچ گونه سازگاری با اقلیم استان گیلان ندارد، در این مدت اقدام به کاشت یک هزار و یکصد اصله درخت انجیری، بومی جنگل‌های هیرکانی در رضوانشهر کرده که با این کار فضای این شهر در چند سال آینده بسیار زیبا خواهد شد.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره کل دفتر فنی استانداری گیلان از روند کاشت این درختان بازدید کردند و سایر شهرداری‌های استان گیلان را ترغیب کرده تا در فضای سبز خود از این گونه درختان استفاده کنند.

صفایی خاطرنشان کرد: آبیاری فضای سبز شهری رضوانشهر به صورت سنتی است و هرس درختان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و پنج کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری و درختکاری و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 467988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.