فعالیت ادارات اصفهان فردا سه شنبه ۲۳ دی ماه با یک ساعت تاخیر آغاز می شود

بنا بر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، دستگاه های اجرایی اصفهان و هفت شهر فردا سه شنبه ۲۳ دی ماه نیز فعالیت خود را با یک ساعت تاخیر و از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می کنند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اطلاعیه شماره ۲۶ کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، اظهار کرد: با توجه به استمرار پایداری هوا کاهش دما و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش میدان دید به ویژه در ساعات اولیه روز فعالیت دستگاه‌های اجرایی در روز - سه شنبه ۲۳ دی ماه - در بخش مرکزی و کوهپایه شهرستان اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر و شهرستان‌های مبارکه، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان و برخوار با یک ساعت تأخیر از ساعت ۸ و نیم صبح آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه شامل ساعت فعالیت بانک‌ها، سازمان‌های خدماتی و امدادی نمی‌شود، افزود: فعالیت کارکنان سازمان‌های اجرایی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و آسیب پذیر هستند با موافقت مدیر مربوطه به صورت دورکاری امکان پذیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: از فردا طرح ترافیک نوبتی زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی شهر اصفهان از ساعت ۹ صبح یکسره تا ساعت ۲۱ اجرا می‌شود و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به استمرار سکون جوی و آلودگی هوا تا پایان هفته جاری به عموم شهروندان توصیه می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کرده و استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین را کاهش دهند؛ همچنین توصیه می‌شود شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان کمتر از ۱۴ سال، زنان باردار و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیر ضروری و ورزش در فضای باز پرهیز کرده و از ماسک استفاده کنند.

شیشه فروش ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصارف گاز و برق، افزود: با توجه به استمرار آلودگی هوا شماری از کوره‌های تولید گچ و آجر تعطیل شدند و برخی صنایع آلاینده فعالیت خود را کاهش داده اند و هرگونه عملیات عمرانی، خاکبرداری و سوزاندن ضایعات کشاورزی ممنوع است.

وی با اشاره به دیگر تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوا که عصر امروز برگزار شد، افزود: ادارات محیط زیست نیز پایش ها و نظارت‌های خود را تشدید کرده و با متخلفان برخورد می‌شود؛ شهروندان نیز هرگونه تخلف مرتبط با آلودگی را می‌توانند با شماره گیری ۱۳۷ شهرداری و ۱۹۰ مرکز بهداشت و محیط زیست گزارش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با تداوم آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان، شاخص کیفی هوا با میانگین ساعتی ۱۵۹ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد. وضعیت بغرنج آلودگی هوا ۱۶ روز گذشته در کلانشهر اصفهان ادامه داشته است.

کد خبر 467947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 0
    خنده داره این طوری با پنکه های که اول صبح پشت مازوتها قرار می گیره تا ساعت ۸/۵هواتمیز میشه
  • مهدی IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    شیشه فروش نمیخواد فکر دید مردم باشی ، فکر ریه هاشون باش ، مازوت نسوزونید همه چیز درست میشه