استقلال ۲_ پرسپولیس۲/ قصه دربی حذفی تکرار شد!

شهرآورد جذاب و پرماجرا نود و چهارم نیز مانند دو دیدار قبلی دو تیم، با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و پرسپولیس در شهرآورد نود و چهارم پایتخت از ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه امروز دوشنبه - ۲۲ دی ماه - به مصاف هم رفتند. آبی‌ها که در پایان نیمه نخست برنده بازی بودن، با دو گل عبدی و امیر تا آستانه شکست پیش رفتند اما گل قایدی در واپسین لحظات، ورق را برای شاگردان فکری باز گرداند.

معوقه هفته هشتم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: ارسلان مطهری (دقیقه ۲- برای استقلال) - مهدی عبدی (دقیقه ۵۱- برای پرسپولیس) - وحید امیری (دقیقه ۶۵- برای پرسپولیس)

اخطار: محمود فکری (دقیقه ۳۰- از استقلال) - احمد موسوی (دقیقه ۴۱- از استقلال) - عارف غلامی (دقیقه ۵۴- از استقلال) - محمد حسین کنعانی زادگان (دقیقه ۷۶- از استقلال)

اخراج: -

استقلال تهران: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، احمد موسوی (دقیقه ۴۵- شیخ دیاباته)، محمد نادری (دقیقه ۶۵- محمد دانشگر)، مسعود ریگی، مهدی مهدی پور (دقیقه ۸۰- فرشید باقری)، آرش رضاوند، وریا غفوری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری

سرمربی: محمود فکری‌

پرسپولیس تهران: حامد لک، سید جلال‌حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نورالله‌ی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

داور: رضا کرمانشاهی

شرح بازی:

همان ابتدا کار ارسلان مطهری با استفاده از اشتباه خط دفاعی پرسپولیس با ضربه‌ای فنی استقلال را پیش انداخت تا خیلی زود هیجان را به بازی تزریق کرده باشد. آبی‌ها پس از گل عقب‌تر نشستند و چشم به اشتباهات حریف دوختند اما آن سمت، پرسپولیس با عبدی و نورالهی سعی در گلزنی کرد و حتی چند موقعیت خوب گلزنی در نیمه نخست نیز به دست آورد که البته فایده‌ای نداشت. دقایق پایانی نیمه نخست بازی کمی آرام‌تر و بیشتر در اواسط میدان دنبال شد تا آبی‌ها با برد ۴۵ دقیقه راهی رختکن شوند.

نیمه دوم محمود فکری تصمیم گرفت تا موسوی را از دفاع خارج و دیاباته را به میدان بفرستد تا با سه مهاجم رو در روی حریف قرار گیرد. همین موضوع باعث شد تا عبدی با جاگیری مناسب میان غلامی و نادری صاحب توپ شد و با تو سر توپ، آن‌ها را از پیش رو برداشت و دروازه مظاهری را باز کرد و بازی را به تساوی رساند.

شاگردان گل محمدی پس از این گل روحیه مضاعف گرفتند و دقایق ترسناکی را برای دفاع استقلال ساختند و حتی تا آستانه گشودن دروازه پیش رفتند. فکری باز هم مدافع دیگری را خارج کرد و سیستم بازی تیمش را ۳-۵-۲ کرد اما تعویض او این بار هم نتیجه معکوس داد و در دقیقه ۶۵، وحید امیری سانتر تند و تیز هم تیمی‌هایش را به گل تبدیل کرد.

لحظاتی بعد نورالهی این فرصت را داشت تا حتی گل سوم را بزند اما باز هم موفق به این کار نشد. در ادامه علیرغم حضور سه فوروارد در جمع آبی‌ها، پرسپولیس توانست حریف را کنترل کند و اجازه حملات خطرناکی را نداد و در حالی که همه منتظر سوت پایان و اعلام برد پرسپولیس بودند، قایدی در دقیقه ۹۳ با حرکتی تکنیکی، توپ را از میان پاهای کنعانی و لک رد کرد تا در واپسین لحظات فکری را از شکست نجات دهد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۲- ارسلان مطهری) - اشتباه خط دفاعی پرسپولیس باعث شد تا مطهری درون محوطه صاحب توپ شده و با ضربه‌ای کات دار و در حالی که لک سر جایش ایستاده بود، توپ را به تور دروازه چسباند

۱-۱ (دقیقه ۵۱- مهدی عبدی) - پاس میان نادری و غلامی به عبدی رسید و او با تو سر توپی دو مدافع را از پیش رو برداشت و ضربه زمینی و فنی اش دور از دستان مظاهری وارد دروازه شد.

۲-۱ (دقیقه ۶۵- وحید امیری) - ارسال تند و تیز پرسپولیسی‌ها از سمت چپ، را وحید امیری قطع کرد تا باز هم مظاهری تسلیم شود.

۲-۲ (دقیقه ۹۰+۳- مهدی قایدی) - توپ در شلوغی محوطه پرسپولیس به قایدی رسید و او با حرکت در عرض توپ را از میان پا کنعانی و لک عبور داد و سید جلال که درون دروازه قصد داشت توپ را باز گرداند، موفق نبود تا قایدی یک بار دیگر به داد استقلال برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- استقلالی‌ها معتقد بودند توپ در محوطه به دست امیری خورده اما داور اعتقادی به خطا نداشت.

دقیقه ۱۹- حرکت تمرین شده پرسپولیسی‌ها از سمت چپ دفاع استقلال با سانتر نورالهی برای عبدی همراه شد که ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴- چرخش نورالهی درون محوطه استقلال و شوت زمینی او راهی به دروازه مظاهری پیدا نکرد.

دقیقه ۵۵- عبدی که از غلامی در حال رد شدن بود و در مسیرش تا دروازه استقلال مدافعی را نمی‌دید، با خطا او نقش بر زمین شد که نیمکت پرسپولیسی‌ها معتقد بودند داور باید

دقیقه ۶۱- اشتباه مرادمند باعث شد تا عبدی در موقعیت خوبی صاحب توپ شود و در حالی که با دو سر توپ مظاهری و دفاع را از پیش رو برداشت اما نتوانست ضربه نهایی را بزند و توپ در جلو دروازه خالی از دروازبان به نورالهی رسید اما ضربه او را مدافع آبی‌پوش به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۷- پاس به پشت مدافعان برای نورالهی او را با مظاهری تک به تک کرد اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۱- شیخ دیاباته در موقعیت آفساید موفق به گلزنی شد.

کد خبر 467938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.