چرا فدراسیون فوتبال از پیشنهاد وزارت بهداشت استقبال نکرد؟

عضو شورای شهر تهران گفت : به نظر نمی‌رسد در افق کوتاه مدت کیفیت هوای پایتخت تغییری کند و شاید به همین دلیل فدارسیون فوتبال از پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعویق این بازی استقبال نکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته، عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت توصیه کرد که با توجه به ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌ها، دربی ۹۴ پایتخت به زمان دیگری موکول شود.

به گفته او با توجه به اینکه شاخص کیفیت هوا در شهر تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها است، برگزاری بازی فوتبال پرسپولیس و استقلال در این شرایط هرچند بدون تماشاگر است، اما با توجه به اینکه شرایط کیفیت هوا برای سلامت بازیکنان بسیار خطرناک است، بر این اساس توصیه می‌شود این بازی در وضعیت آب و هوایی بهتری برگزار شود.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در این رابطه به ایمنا گفت: در همه حال سلامت همه شهروندان تهرانی در اولویت تصمیم گیری ها است در وضعیت کنونی نیز اولویت اصلی ما سلامت بازیکنان است اما از آنجا که دولت متولی حفظ سلامت همه شهروندان است، تلاشی برای عوامل تأثیرگذار در افزایش آلاینده‌ها نمی‌کنند، چشم‌انداز روشنی نیز برای بهبود کیفیت هوا وجود ندارد.

وی ادامه داد: سوزاندن مازوت در اطراف تهران همچنان ادامه دارد، شاهد تردد خودرو با استاندارد پایین هستیم و تسهیلات لازم نیز برای تعویض موتور سیکلت های فرسوده و تبدیل آن به موتور برقی داده نمی‌شود، همچنان موتورهای انژکتوری در خیابان‌ها تردد می‌کنند بنابراین با توجه به شرایط جوی احتمال کاهش آلودگی هوا وجود ندارد.

نظری با اشاره به برگزاری سایر مسابقات فوتبال در روزهای آلوده هوا گفت: در افق کوتاه مدت به نظر نمی‌رسد که شرایط هوا بهتر شود و بازی‌های مختلفی هم در روزهای گذشته که کیفیت هوا نامناسب بود برگزار شده است بنابراین تعویق بازی تا یکی دو هفته آینده سودی ندارد.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: به همین دلیل پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعویق بازی مورد توجه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قرار نگرفت و باشگاه‌ها هم به طور طبیعی در خصوص مسابقات به تصمیمات فدراسیون توجه می‌کنند.

این عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال اضافه کرد: مسابقات امسال به دلیل شیوع کرونا با تأخیر آغاز شده است و تأخیر بیشتر در برگزاری مسابقات باعث فشردگی برگزاری مسابقات آینده منجر می‌شود که بیشتر سلامتی بازیکنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 467937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.