افزایش خدمات شهر برای مهاجران در فنلاند

اخیراً جنبشی به نام "سلام اسپو" در کلانشهر اسپو، واقع در شمال غربی هلسینکی پایتخت فنلاند، آغاز شده است که طی آن قرار است مهمانان خارجی شهر به طور ویژه‌ای مورد حمایت مقامات رسمی قرار گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارشات حاکی است که هر ساله به سرعت بر تعداد مهاجران کلانشهر اسپو اضافه می‌شود به طوری که در سال ۲۰۱۰ بیش از هشت درصد و در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۸ درصد به این مهمانان خارجی افزوده شده است. محققان پیش‌بینی کرده‌اند که افزایش جمعیت مهاجران خارجی در سال‌های آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت و تا سال ۲۰۳۵ به بیش از ۳۰ درصد خواهد رسید. در این راستا، پروژه‌ای به نام "سلام اسپو" شکل گرفته است که طی آن قرار است خدمات شهر به طور گسترده‌تر و بهتری در اختیار ساکنان خارجی شهر قرار گیرد.

در واقع، مقامات اسپو در نظر دارند شهر را به یکی از بهترین مکان‌های دنیا تبدیل کنند که در آن ساکنان، چه محلی یا خارجی، نهایت رضایت را داشته باشند و از کیفیت بالای زندگی بهره‌مند شوند. جالب است بدانید که اسپو اولین شهر فنلاندی است که در آن انگلیسی به عنوان زبان ارائه خدمات در سال ۲۰۱۷ اتخاذ شد. هدف اصلی برنامه‌ریزان شهر از این کار، ارائه خدمات شهری در قالب زبان انگلیسی به ساکنان غیر فنلاندی بود تا تعامل این افراد در سراسر شهر به راحتی صورت گیرد.

علاوه بر این، شهرداری اسپو در سال ۲۰۱۹ یک وب‌سایت رسمی به نام "سلام اسپو" ایجاد کرد تا تمام ساکنان بین‌المللی شهر به اطلاعات کاملی از شهر، قبل از ورود و حین سکونت در آن دسترسی داشته باشند. جالب است بدانید، افرادی نیز در این وب‌سایت به کار گرفته شده‌اند که وظیفه دارند در تمام طول شبانه روز به سوالات افراد خارجی در رابطه با شهر و خدمات آن پاسخ دهند.

کد خبر 467926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.